خطاکار مجازات می شود؛ آتش یمن تاج و تخت متجاوزان را خواهد سوزاند

خطاکار مجازات می شود؛ آتش یمن تاج و تخت متجاوزان را خواهد سوزاند
شنبه 4 دی 1400 - 09:31

با نزدیک شدن نبرد یمن به پایان خود و ختم شدن آن به سود ارتش و کمیته های مردمی، عربستان تلاش کرد مسیر جنگ را تغییر داده و آن را به طرف صنعا منحرف کند.

العالم-کشکول

طی این اقدام، ائتلاف متجاوز عربستان حملات هوایی خود علیه صنعا را شدت بخشید و به هدف قرار دادن غیر نظامیان و زیرساخت ها روی آورد، چرا که پس از شکست نیروها و مزدورانش در تحقق هرگونه پیروزی در میدان های نبرد، این ائتلاف دچار آشفتگی شده است.

حملات هوایی سعودی تاکنون چندین مجروح بر جای گذاشته و موجب وحشت غیر نظامیان در صنعا شده است. عربستان که در تجاوز خود به یمن شکست خورده، حال به هدف قرار دادن مراکز ورزشی و آموزشی روی آورده و علاوه بر آن، پل سبعین را که در مجاورت بیمارستان زنان و زایمان سبعین قرار دارد، مورد حمله قرار داده که به ویرانی بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان و آسیب دیدن خانه های مجاور و اموال عمومی و خصوصی منجر شد، بطوری که خدمت رسانی بیمارستان "علیا" متوقف گشت.

عربستان در تلاشی برای پوشاندن جنایت خود، ادعا کرد که در تاسیسات غیر نظامی صنعا سلاح وجود دارد و هدف قرار دادن این مکان ها را قانونی عنوان کرد. صنعا بلافاصله این اظهارات فرماندهان ائتلاف متجاوز را تکذیب کرد و رسانه های مختلف خود را به شهر ورزشی الثوره روانه نمود.

باید گفت حملات هوایی به صنعا تلاش عربستان برای به دست آوردن کارت‌های فشار بیشتری جهت بهبود وضعیت خود است و یکی دیگر از اهداف آن، تحمیل این معادله است که در ازای پایان دادن به حملات خود علیه صنعا، مسیر را برای ادامه مذاکرات متوقف شده مأرب هموار کند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند کنترل بسیاری از نقاط مأرب را به دست گیرند و زمینه را برای عملیات در دست گرفتن کنترل مرکز این استان فراهم کنند.

این مسئله افق های گسترده ای را به سوی راه حل جامع باز می کند، البته در صورتی که عربستان دست از لجاجت و تلاش برای طولانی کردن درگیری بردارد.

پاسخ قاطعانه صنعا به حملات عربستان از زبان سرلشکر محمدناصر العاطفی وزیر دفاع آن بیان شد. وی سرنوشت سیاه نیروهای ائتلاف متجاوز را به آنها هشدار داد و گفت که شعله های سوزاننده تر از آتشفشان، آنها و عرش هایشان را باهم خواهد سوزاند.

وی مقابله با نیروهای متجاوز سعودی را تصمیمی استراتژیک خواند که صنعا به هیچ وجه از آن عقب نشینی نخواهد کرد، تا زمانی که تجاوز به یمن متوقف شده، محاصره لغو گشته، اشغالگران از آنجا خارج شده و تا آخرین وجب از خاک یمن آزاد گردد.

پربیننده ترین خبرها