علی اف: پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات را خریداری می‌کنیم

علی اف: پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات را خریداری می‌کنیم
شنبه 4 دی 1400 - 17:37

رئیس جمهوری آذربایجان با اعلام خرید تجهیزات نظامی پیشرفته گفت که قصد دارد یگان‌های نظامی ویژه را در منطقه «هادروت» در قره باغ مستقر کند.

العالم - اروپا
جمهوری آذربایجان با اعلام خرید تجهیزات نظامی پیشرفته گفت که قصد دارد یگان‌های نظامی ویژه خود را در منطقه «هادروت» در قره باغ مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در سخنرانی روز جمعه خود در افتتاحیه یک واحد نظامی در هادروت این موضوع ر ااعلام کرد.

علی اف گفت: «ایجاد تیپ‌های کماندو برای ما یک نوآوری است. باکو در حال ایجاد چنین تیپ هایی است که می تواند هر وظیفه رزمی را به انجام برساند. این اساساً ظرفیت ارتش ما را افزایش خواهد داد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اظهار داشت: «جمهوری آذربایجان پس از جنگ به ساخت و ساز ارتش پایان نداده و هزینه های ارتش را کاهش نداده، برعکس، آنها را افزایش داده است.»

وی گفت: «قراردادهای جدید امضا شده پس از جنگ در حال اجراست و بر اساس آن قراردادها، پیشرفته ترین سلاح ها و تجهیزات وارد می‌شود.»

علی اف تصریح کرد که تهیه تجهیزات نظامی، افزایش هزینه‌های نظامی و همچنین افزایش حقوق نظامیان نشان می دهد که فرایند ساخت ارتش پایان نخواهد یافت، حتی اگر جنگ تمام شده باشد.»

این در حالی اسن کهوزیر دفاع ترکیه به تازگی گفت که آنکارا از توسعه ارتش جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در پارلمان این کشور در این زمینه گفت، نیروهای مسلح ترکیه از نوین سازی ارتش جمهوری آذربایجان استقبال می‌کند.

ارتش‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان در هفته‌‌های اخیر بارها با برگزاری رزمایش‌های مختلف در صدد آماده نگه داشتن قوای خود برآمده‌اند.

ترکیه در جریان نبرد دوم قره باغ علاوه بر کمک‌های شایان اطلاعاتی، از طریق هوایی نیز پوشش مناسبی را برای قوای جمهوری آذربایجان در نبرد با ارمنستان فراهم آورد و پهپادهای «بیرقدار» این کشور در خدمت ارتش جمهوری آذربایجان بودند. در طول جنگ ۴۴ روزه قره باغ، چندین سامانه جنگال(جنگ الکترونیک) ارمنستان توسط پهپادهای ساخت ترکیه منهدم شد. پهپاد رزمی بیرقدار که توسط یک شرکت دفاعی ترکیه توسعه و تولید شده، از سال 2015 توسط نیروهای مسلح ترکیه و اداره امنیت این کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه سخنان خود از برگزاری رزمایش‌های دیگر با باکو در هفته‌ای آتی خبر داد.

رسانه‌های ترکیه اخیرا مدعی شدند که تلاش ارمنستان در به زمین نشاندن یک فروند پهپاد «بیرقدار» ارتش جمهوری اذربایجان ناکام ماند. روزنامه «ینی شفق» مدعی شد که تلاش برای به زمین نشاندن یک پهپاد ساخت ترکیه که بر فراز قره باغ پرواز می کرد، شکست خورد.

در این گزارش ادعایی آمده است که یک واحد نظامی ارمنستان تلاش کرد تا کنترل پهپاد رزمی بیرقدار در خدمت نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان را با کمک یک سامانه (جنگال) جنگ الکترونیک روسی به دست گیرد، اما این پهپاد پس از پی بردن به این مسئله، تلاش طرف مقابل را ناکام گذاشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها