سردار سلیمانی، توطئه سایکس پیکو جدید را ناکام گذاشت

سردار سلیمانی، توطئه سایکس پیکو جدید را ناکام گذاشت
شنبه 4 دی 1400 - 19:23

در همایشی با حضور جمع زیادی از صاحب نظران سیاسی، اقتصادی و نخبگان دانشگاهی در روز شنبه، عنوان شد که شهید «حاج قاسم سلیمانی» توطئه شکل گیری سایکس پیکو جدید در منطقه را ناکام گذاشت.

العالم - عراق

«محمد صادق الهاشمی» رییس مرکز «العراق» برای پژوهش های راهبردی و مسوول موسسه فرهنگی – رسانه ای «قلم» به عنوان میزبان این همایش که به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان شهید «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در بغداد برگزار شد گفت که یکی از مهمترین دستاوردهای اقدامات شهید سلیمانی در منطقه، ناکام گذاشتن طرح سایکس پیکو جدید برای تجزیه کشورهای منطقه بوده است.
وی این دیدگاه خود را بر مبنای دیدار شخصی که با شهید سلیمانی قبل از شهادت، داشته عنوان کرد و افزود که طرح سایکس پیکو جدید با حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ کلید خورد که ماحصل آن اشغال افغانستان و عراق توسط آمریکا بود.
الهاشمی ادامه داد که هدف این طرح تجزیه بخش های شمال غربی ایران، شمال عراق، شمال سوریه و بخش هایی از ترکیه بود تا در مقابل دامنه سلطه و نفوذ رژیم صهیونیستی گسترش یافته و «اسراییل بزرگ» در منطقه شکل بگیرد.
وی اضافه کرد که اقدامات شهید سلیمانی در منطقه این طرح بزرگ را ناکام گذاشت و بعد از شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، مسوولیت ها بر دوش نیروهای مجاهد و مقاوم در عرصه های مختلف شده است.

این صاحب نظر عراقی، یکی از حوزه های مهم رویارویی را عرصه قلم و رسانه و تبلیغات دانست و گفت که صاحب نظران و مومنان به مقاومت باید با قلم خود، برای آگاهی سازی جامعه تلاش کنند.
در این همایش تعدادی از صاحب نظران عراقی درباره اهمیت خروج نیروهای آمریکایی از عراق سخن گفتند و تاکید کردند که ثبات اقتصادی و سیاسی درعراق با وجود نیروهای آمریکایی، غیر ممکن است.
کارشناسان عراقی بر ضرورت تقویت بیش از پیش جبهه مقاومت در عرصه های رسانه ای برای آگاهی سازی در بین جامعه به ویژه قشر جوان تاکید کرد.
موسسه فرهنگی و رسانه ای قلم یکی از نهاد متشکل از تعدادی از مراکز پژوهشی و صاحب نظران و تحلیلگران عراقی است که به حدود ۶۰۰ صاحب نظر در عرصه های مختلف، سیاست، اقتصاد، علوم اجتماعی و فرهنگی در آن عضو هستند.
امسال سالگرد شهادت فرماندهان شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در برگیرنده فعالیت های مختلفی است که بخشی از این فعالیت ها زودتر از سال گذشته آغاز شده و نشان می دهد که نسبتا به سال گذشته با رشد چشمگیری همراه خواهد بود.
یکی از مهمترین شعارهای مراسم های امسال، خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق است.

پربیننده ترین خبرها