تقلای ریاض برای مقصر جلوه دادن حزب‌الله لبنان در حمله به عربستان از یمن

تقلای ریاض برای مقصر جلوه دادن حزب‌الله لبنان در حمله به عربستان از یمن
شنبه 4 دی 1400 - 19:33

ائتلاف سعودی علیه یمن در حالی که از ادامه جنگ مستاصل شده و می‌خواهد به نوعی تجاوزات خود به یمن را توجیه کند مجددا علیه حزب‌الله لبنان به زیاده‌گویی متوسل و مدعی شده که در کنفرانس خبری فردا (یکشنبه)،‌ ادله‌ای رو می‌کند که دال بر دست داشتن حزب‌الله لبنان در حملات به عربستان از یمن است.

العالم - یمن

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان فردا (یکشنبه) ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلی کنفرانی خبری در این باره برگزار می‌کند.

ائتلاف سعودی می‌گوید، ادله‌ای را رو خواهد کرد که نشان می‌دهند فرودگاه صنعا به مرکز شلیک موشک‌های بالستیک و پهپاد تبدیل شده است. همین‌طور اطلاعاتی را رو می‌کند که نشان می‌دهند حزب‌الله لبنان در یمن نقش دارد و از این فرودگاه برای هدف گیری عربستان استفاده می‌کند.

این ادعای جدید درحالی مطرح می‌شود که پیشتر نیز انصارالله یمن وجود هرگونه سلاح در ورزشگاه الثوره در صنعا را تکذیب و تأکید کره بود که این اتهامات دروغ است.

محمد علی الحوثی، از رهبران انصارالله یمن اعلام کرد: رسانه‌ها از داخل ورزشگاه الثوره در صنعا برای مشخص کردن دروغ کشورهای ائتلاف متجاوز عربی و همپیمانانش عکس برداری خواهند کرد.

وی درباره ضرب الاجل شش ساعته عربستان به انصارالله برای تخلیه ورزشگاه الثوره گفته بود: مشخص کردن مهلتی برای بمباران ورزشگاه الثوره خوب است. این همان کاری است که رژیم صهیونیستی در غزه می‌کند. ما خواهان این هستیم که یک کمیته بین‌المللی برای تفتیش ورزشگاه بیاید اگر در آن پهپادی و موشکی یافتند آن را به سازمان ملل تحویل می‌دهیم و اگر چیزی نیافتند باید بمباران را متوقف کنند.

پربیننده ترین خبرها