پاسخ دردناک یمنی ها به جنایات سعودی و ساقط کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا+ ویدئو

شنبه 4 دی 1400 - 22:51

ادعاها و دروغ‌های رژیم سعودی و ائتلاف متجاوز به یمن مبنی بر عملیات نظامی علیه انبار موشک‌های بالستیکیِ متعلق به نیروهای صنعا پرده از جنایت جدید و خونین این ائتلاف برداشت.

العالم- یمن

دور جدید حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی، که منازل و محله‌های مسکونی در یمن را هدف قرار می‌دهند به شهادت و زخمی شدن 6 غیرنظامی از جمله دو کودک و یک زن منجر شد. این ائتلاف همچنان ساختمان‌های دولتی از جمله ساختمان شرکت مخابرات یمن در شهر "المحویت" در شمال کشور را بمباران کردند که طی آن یک نگهبان به همراه همسر و فرزندان‌شان شهید شدند و خسارت‌های زیادی به منازل مجاور وارد شد.

تاسیسات آموزشی نیز از جمله اهداف جنگنده‌های ائتلاف متجاوز است که در آخرین دست از این حملات، ساختمان صندوق حمایت از معلمان و آموزش و پرورش و پروژه‌ها و مدرسه بمباران شدند. وزارت آموزش و پرورش یمن با محکوم کردن این جنایات ائتلاف، خاطرنشان کرد این جنایات در ادامه سلسله جنایات هدفمند علیه غیرنظامیان و نهادهای آموزشی انجام می‌شود.

در واکنش به این جنایات، مرکز اطلاع‌رسانی نظامی ارتش یمن تصاویری از عملیات گسترده نظامی نیروهای یمنی علیه مواضع مزدوران سودانی در محورهای "المدافن" و "الملاحیط"، واقع در مرزهای مشترک با عربستان منتشر کرد. این تصاویر گویای شدت درگیری‌هایی بود که به مدت 7 ساعت جریان داشت.

در تحولی دیگر، سرتیپ ستاد "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز (شنبه) از حمله یگان موشکی به مواضع متجاوزان سعودی در جیزان خبر داد و تأکید کرد که این حمله در چارچوب پاسخ به جنایت‌ها و تشدید حملات متجاوزان سعودی- آمریکایی و محاصره یمن صورت گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از هدف قرار دادن یک فروند هواپیمای جاسوسی "اسکن ایگل" ساخت آمریکا و ساقط کردن آن توسط پدافند هوایی خبر داد.

پربیننده ترین خبرها