محکومیت اقدام ائتلاف سعودی در بمباران شرکت مخابرات یمن/ شماری از غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان قربانی شدند

محکومیت اقدام ائتلاف سعودی در بمباران شرکت مخابرات یمن/ شماری از غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان قربانی شدند
شنبه 4 دی 1400 - 19:17

درپی حمله جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی به ساختمان اداره ساخت و ساز مخابرات در استان المحویت، شرکت عمومی مخابرات این اقدام را محکوم کرد.

العالم-یمن

یک منبع در شرکت مخابرات طی گفتگویی با پایگاه خبری یمنی "سبأ"، بمباران اخیر جنگنده های متجاوز طی سه حمله علیه ساکنان و کارکنان نگهبانی اداره ساخت و ساز را تایید کرد. این حمله که نقض آشکار هنجارها، منشورها و قوانین بین المللی و بشردوستانه به شمار می رود، قربانیانی غیر نظامی بر جای گذاشت که برخی از آنها زنان و کودکان بودند.

وی اظهار داشت: این بمباران به شهادت یک کودک، مادر او و یکی از کارگران منجر شد و بر اثر آن، هفت تن دیگر نیز به شدت مجروح شدند که برخی از آنها زن و کودک بودند.

این منبع نسبت به ادامه حملات ائتلاف متجاوز علیه مناطق مسکونی و نهادهای خدمت رسانی و مدنی در سایه سکوت و همراهی سوال برانگیز بین المللی، ابراز تاسف کرد.

شرکت مخابرات از سازمان ملل و جامعه بین المللی خواست که مداخله ای مسئولانه انجام دهند و ائتلاف متجاوز را تحت فشار بگذارند تا به تجاوز خود علیه غیر نظامیان و تاسیسات حیاتی و خدمت رسانی که با زندگی میلیون ها تن از مردم یمن مرتبط است، پایان دهد.

گفتنی است که شرکت مخابرات یمن طی شش سال گذشته مورد حملات هوایی و تخریب های برنامه ریزی شده قرار گرفته است، بطوری که خسارات وارد شده به دو بخش مخابرات و پست، بیش از 5 میلیارد و 452 میلیون 572 هزار دلار بوده است.

آمارهای منتشر شده از سوی وزارت مخابرات نشان می دهد که تاکنون بیش از 55 کارمند، پرسنل و مهندس طی بمباران های ائتلاف سعودی به شهادت رسیده اند و 248 برج، 652 ایستگاه، 46 نهاد مرکزی، 1458 قطعه از تجهیزات برق و تهویه و 32 غرفه مخابراتی ویران شده اند.

پربیننده ترین خبرها