زخمی شدن ۳۰۰ فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها در کرانه باختری/فراخوان فتح برای بسیج عمومی

زخمی شدن ۳۰۰ فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها در کرانه باختری/فراخوان فتح برای بسیج عمومی
يکشنبه 5 دی 1400 - 11:11

جنبش فلسطینی "فتح" از آماده باش و بسیج عمومی برای مقابله با شهرک نشینیان و نیروهای اسرائیلی در نابلس خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، ‏محمود العالول ابوجهاد، معاون رهبر جنبش فتح اعلام کرد: ما با اشغالگران و شهرک نشینان با تمام قدرت مقابله خواهیم کرد و تمام جوانان از هر مکانی برای مقابله با اشغالگران در روستای برقه در نابلس قیام کرده و و هیچ گزینه‌ای جز مقاومت نداریم.

محمد حمدان، دبیر فتح در نابلس نیز گفت: روستای برقه برای مقاومت در برابر اشغالگران و شهرک نشینان در مسیر جبل صبیح پیش می‌رود. هزاران شهروند از مناطق مختلف برای مقابله با راهپیمایی شهرک‌نشینان به برقه آمدند.

وی گفت: فتح برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان که خطر واقعی علیه شهروندان و املاکشان است آماده باش اعلام کرد.

در این راستا هلال احمر فلسطین اعلام کرد که طی درگیری‌ها میان نیروهای اسرائیلی و فلسطینی‌ها در روستاهای برقه و بزاریا در شمال کرانه باختری بیش از ۳۰۰ تن زخمی شدند.

احمد جبریل، مدیر حالت فوق العاده در هلال احمر فلسطین در استان نابلس گفت: طی درگیری‌های شهرک برقه در شمال غرب نابلس ۲۴۷ تن زخمی شدند. به ۱۰ تن از آن‌ها تیراندازی شده و ۴۸ تن با گلوله پلاستیکی زخمی شده بودند. همچنین ۱۸۵ تن با گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

تلویزیون رسمی فلسطین نیز اعلام کرد که دو تن از خبرنگارانش طی پوشش دهی درگیری‌ها در شهرک برقه زخمی شدند. همچنین ۵۴ تن در روستای بزاریا یا در شمال غرب نابلس زخمی شدند. امروز (یکشنبه) فعالیت مدارس در شهرک برقه به حالت تعلیق درآمد. شامگاه شنبه درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در روستای برقه رخ داد.

مرکز مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) شامگاه شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به صورت رسمی راهپیمایی شهرک‌نشینیان را لغو کرده است.

هفته اخیر شاهد تجاوزات شهرک‌نشینان به تعدادی از روستاهای فلسطینی در استان نابلس بود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها