برگزاری جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی

برگزاری جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی
يکشنبه 5 دی 1400 - 15:04

کابینه رژیم صهیونیستی با هدف تصویب طرح‌های گسترش شهرک‌سازی در جولان اشغالی سوریه، جلسه هفتگی خود را در این منطقه برگزار می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

کابینه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه جلسه هفتگی خود را در شهرک صهیونیستی «میفو شاما» در جولان اشغالی برگزار می‌کند.

در این جلسه‌ تصویب طرح بزرگ شهرک‌سازی در جولان اشغالی و تأمین بودجه‌ای به ارزش یک میلیارد شِکل (واحد پول اسرائیل) با مشارکت تعدادی از وزارتخانه‌ها با هدف افزایش شهرک‌سازی در جولان اشغالی و جذب صهیونیست‌ها برای سکونت در آن، بررسی خواهد شد.

در همین ارتباط «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مناطق مختلف جولان اشغالی بازدید و در جمع خبرنگاران به توضیح طرح‌های شهرک‌سازی در جولان خواهد پرداخت.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، طرح شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی شامل توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد محله‌های جدید صهیونیست‌نشین، ایجاد ۲۰۰۰ فرصت شغلی و تبدیل بلندی‌های جولان به مرکز فنآوری‌های انرژی تجدیدپذیر در اسرائیل، است.

به نوشته روزنامه «اسرائیل هیوم»، مبلغ ۵۷۶ میلیون شِکل (واحد پول اسرائیل) برای برنامه‌ریزی و اسکان صهیونیست‌ها تخصیص داده خواهد شد و قرار است با ساخت ۳۳۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در «کتسرین» بزرگ‌ترین شهرک صهیونیستی در جولان اشغالی و ساخت چهار هزار واحد جدید در «شورای منطقه‌ای شهرک‌نشینی در جولان» موافقت شود.

رژیم صهیونیستی همچنین طرحی را برای ارائه مشوق‌های اقتصادی و جذب حدود ۲۳ هزار صهیونیست جهت اسکان در جولان اشغالی، ساخت دو شهرک جدید اسیف و متار، پروژه‌های مین‌روبی، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، توسعه طرح‌های آموزشی، گردشگری و فنآوری و امنیتی و غیره تدوین کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها