قیس الخزعلی: دادگاه فدرال عراق در معرض فشارهای خارجی قرار دارد

قیس الخزعلی: دادگاه فدرال عراق در معرض فشارهای خارجی قرار دارد
يکشنبه 5 دی 1400 - 17:59

دبیرکل عصائب اهل الحق در آستانه صدور رأی قطعی دادگاه فدرال عراق در خصوص نتایج انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد که دادگاه فدرال در معرض فشارهای خارجی قرار دارد.

العالم - عراق

«قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق روز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد طبق اطلاعات بدست آمده، دادگاه فدرال عراق فردا رأی نهایی خود درباره شکایت‌های ارائه شده علیه نتایج انتخابات پارلمانی را اعلام و به تصویب خواهد رساند.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (پیشرو) (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

پس از اعلام این نتایج، هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح به آن اعتراض کرد و شکایتی را در این باره به دادگاه فدرال عراق ارائه کرد.

دبیرکل عصائب اهل الحق در ادامه اظهاراتش گفت که دادگاه فدرال در معرض فشارهای خارجی قرار دارد.

پیشتر «احمد عبد الحسین» از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق گفته بود که تصویب نتایج انتخابات از سوی دادگاه عالی فدرال بدون بررسی ادله ارائه شده از سوی ائتلاف الفتح درباره لغو نتایج انتخابات انجام نخواهد شد.

وی گفت: ما منتظر حکم فردا دادگاه فدرال در این باره هستیم و این حکم برای همه لازم الاجرا بوده و غیر قابل اعتراض است.

«هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح در عراق ماه پیش طی نشست خبری در بغداد اعلام کرده بود که این حزب برای لغو نتایج انتخابات سراسری به دادگاه عالی فدرال این کشور مراجعه کرده است.

لغو نتایج انتخابات سراسری به دادگاه عالی فدرال این کشور مراجعه کرده است.

وی با بیان اینکه ائتلاف فتح از همان ابتدا مخالف سیستم رای‌گیری الکترونیکی بوده، اظهار داشت که «در نتایج انتخابات تقلب رخ داده است».

ایسنا

پربیننده ترین خبرها