3 کاروان لجستیک ارتش آمریکا در عراق هدف گرفته شد

3 کاروان لجستیک ارتش آمریکا در عراق هدف گرفته شد
يکشنبه 5 دی 1400 - 20:57

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که طی امروز یکشنبه سه کاروان لجستیک ارتش آمریکا در عراق هدف گرفته شد.

العالم - عراق

منابع امنیتی عراق از حمله به سومین کاروان لجستیک ارتش آمریکا در عراق طی امروز یکشنبه خبر دادند.

به گزارش موازین نیوز، یک کاروان وابسته به ائتلاف بین المللی در بغداد توسط طرفی ناشناس هدف گرفته شد.

یک کاروان دیگر ارتش آمریکا نیز صبح امروز در مسیر الحله به الدیوانیه در استان قادسیه با چهار بمب دستی هدف گرفته شد.کاروان دیگری نیز در استان الانبار مورد حمله قرار گرفت.

به گفته منابع امنیتی، گروهی با نام «انتقام المهندس» مسئولیت حمله به کاروان لجستیک ارتش عراق در بغداد را برعهده گرفته است.

طی ماه‌های اخیر بارها کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق هدف انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته است.

پس از مصوبه پارلمان عراق برای بیرون کردن نظامیان بیگانه از عراق و تعلل دولت در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

از‌ این‌رو ارتش آمریکا کار انتقال تجهیزات را به شرکت‌های خصوصی عراقی سپرده است. گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها