145 نهاد فلسطینی خواستار تامین حفاظت بین المللی در برابر حملات صهیونیست‌ها شدند

145 نهاد فلسطینی خواستار تامین حفاظت بین المللی در برابر حملات صهیونیست‌ها شدند
دوشنبه 6 دی 1400 - 05:32

دهها نهاد مدنی فلسطین به دنبال تشدید حملات شهرک‌نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق کرانه باختری در بیانیه‌ای از سازمان ملل خواستند ضمن تامین حفاظت بین المللی از آنها جبهه بین المللی برای پایان اشغالگری تشکیل دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

۱۴۵ سازمان مدنی فلسطینی روز یکشنبه از سازمان ملل خواستند از غیرنظامیان فلسطینی در برابر حملات شهرک نشینان صهیونیست محافظت بین المللی به عمل آورد.

به گزارش القدس العربی، چند روزی است که شهرک‌نشینان صهیونیست به خانه‌های فلسطینی‌ها در شمال کرانه باختری اشغالی حمله می‌کنند و با به راه انداختن راهپیمایی‌هایی خواستار بازگشت به شهرک واقع در اراضی روستاهای «برقه» و «سیله الزهر» در نابلس هستند که از سال 2005 تخلیه شده‌ است.

شبکه سازمان‌های غیردولتی فلسطین طی بیانیه‌ای خواستار اقدام فوری برای تأمین حفاظت بین‌المللی از مردم فلسطین در سایه تشدید حملات شهرک‌نشینان به‌ویژه در شمال کرانه باختری شد.

این شبکه، حملات صهیونیست‌ها را افسارگسیختگی نژادپرستانه و در قالب یک جنگ آشکار و سیستماتیک توصیف کرد و گفت: این حملات به شکل فردی یا مجزا از یک طرح و نقشه مداوم برای حملات و پاکسازی قومی نیست بلکه شامل قدس و دیگر سرزمین‌های فلسطینی نیز می‌شود.

وی تاکید کرد که سازمان ملل موظف است اقدامات فوری برای تامین حفاظت بین المللی اتخاذ کند و با تمام ابزارهای موجود تلاش کند تا رژیم اشغالگر را مجبور کند تا اقدامات خود را که به جنایات جنگی علیه مردم فلسطین تبدیل می‌شود، متوقف کند.

سازمان‌های مدنی فلسطین همچنین خواستار ارائه تمام اقدامات لازم برای حمایت از فلسطینی‌ها به منظور ماندن در سرزمین‌شان و تلاش برای توقف همه اقدامات با هدف تخلیه زمین از ساکنان اصلی آن شدند.

این شبکه افزود که حمایت از فلسطینی‌ها، مستلزم فعال سازی کمیته‌های حفاظت مردمی و تامین نیازهای لازم آنها برای مقابله با افراطی گری و نژادپرستی است.
این شبکه همچنین خواستار تشکیل یک جبهه گسترده بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری و گسترش کمپین‌های همبستگی بین المللی با مردم فلسطین و حقوق مشروع آنها به منظور پیروزی ارزش‌های انسانیت، عدالت و حقوق و مجازات و محاکمه رژیم اشغالگرشد.

شبکه سازمان های غیردولتی فلسطین در سپتامبر ۱۹۹۳ پس از امضای توافقنامه اسلو بین ساف و رژیم صهیونیستی تأسیس شد و یک گروه مستقل مدنی دموکراتیک است که هدف آن توانمندسازی جامعه فلسطین در چارچوب ترویج اصول دموکراتیک، عدالت اجتماعی، توسعه پایدار و احترام به حقوق بشر است.

در حمله شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در حمایت از حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به شهرک برقه در شمال غرب نابلس، دستکم ۱۰ فلسطینی این شهرک را به ضرب گلوله واقعی زخمی کردند و ده‌ها نفر دیگر هم با گلوله مشقی یا گلوله‌های گاز اشک آور آسیب دیدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها