تجمع معترضان و تشدید تدابیر امنیتی در بغداد در آستانه اعلام نتایج انتخابات

تجمع معترضان و تشدید تدابیر امنیتی در بغداد در آستانه اعلام نتایج انتخابات
دوشنبه 6 دی 1400 - 13:46

در آستانه اعلام رای نهایی نتایج انتخابات پارلمانی زود هنگام عراق، خیابان های مهم بغداد به ویژه مناطق مرکزی پایتخت شاهد تدابیر امنیتی و در عین حال تجمع معترضان به نتایج انتخابات است.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش منابع عراقی، قرار است امروز (دوشنبه) دادگاه فدرال این کشور رای نهایی خود را در باره تایید یا ابطال نتایج انتخابات پارلمانی اعلام کند.

قضات دادگاه فدرال عراق چهارشنبه گذشته پس از شنیدن اظهارات «هادی العامری» رهبر ائتلاف الفتح و دریافت مدارک و مستندات وی مبنی بر وقوع تقلب و دست بردن در آرا اعلام کردند که یکشنبه هفته آینده نظر نهایی خود را در تایید یا رد نتایج انتخابات اعلام خواهند کرد.

دادگاه فدرال عراق در حالی قرار بود روز گذشته رای نهایی خود را درباره نتایج انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کند که اعلام تعطیلی یکشنبه به مناسبت کریسمس، صدور رای نهایی را به امروز موکول کرد و این درحالی است که اعتراضات به نتایج انتخابات هم در دادگاه و هم در کف خیابان همچنان ادامه دارد.

بر اساس اعلام مقام های عراقی دادگاه فدرال به عنوان مرجع و داور پایانی رسیدگی به شکایات، امروز (دوشنبه) رای قطعی و نهایی خود را در باره شکایت هادی العامری و شکایت های دیگر مبنی بر ابطال نتایج انتخابات، اعلام خواهد کرد.

همزمان با نشست دادگاه فدرال، دروازه‌های منطقه سبز در مرکز بغداد و بیشتر خیابان‌های پایتخت از جمله پل های مهم بسته شده و نیروهای امنیتی در آنها مستقر شده اند.

در آستانه صدور رای دادگاه فدرال عراق درباره نتایج انتخابات پارلمانی این کشور، تظاهرات گسترده‌ای در نزدیکی ورودی منطقه الخضراء در بغداد برگزار شده است. مخالفان نتایج انتخابات صبح امروز با تجمع در مقابل شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال خواستار ابطال نتایج شده اند.

بنابر گزارش السومریه‌نیوز، نیروهای امنیتی بیشتر خیابان‌های بغداد، پایتخت و همچنین پل‌ها را مسدود کرده و در برخی خیابان‌ها مستقر شده‌اند.

معترضان نیز شعارهایی علیه تصمیمات کمیسیون و دادگاه فدرال سر می‌دهند.

تصاویر و فیلم هایی که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی عراق منتشر شده نشان می دهد که ماموران امنیتی با معترضان درگیر شده و زد و خورد میان دو طرف درگرفته است.

پربیننده ترین خبرها