اعلام عمار حکیم بر پذیرش تصمیم دادگاه فدرال و عدم مشارکت در دولت آتی

اعلام عمار حکیم بر پذیرش تصمیم دادگاه فدرال و عدم مشارکت در دولت آتی
دوشنبه 6 دی 1400 - 17:25

دادگاه فدرال عراق امروز (دوشنبه) پس از گذشت ۷۸ روز از انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱، سرانجام نتیجه رأی‌گیری را تأیید کرد.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش العالم، منابع عراقی اعلام کردند که سید عمار حکیم رئیس ائتلاف نیروهای دولت ملی عراق بر پایبندی به تصمیم دادگاه فدرال در زمینه رد مطالبات لغو انتخابات و تایید نهایی انتخابات پارلمانی تاکید و در عین حال خاطرنشان کرد که در دولت آتی عراق مشارکت نخواهد کرد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق گزارش داد که دادگاه فدرال شکایت ائتلاف الفتح برای لغو نتایج انتخابات پارلمانی را رد کرد و این تصمیم نشانه تایید انتخابات و ضرورت برگزاری جلسه پارلمان جدید است.

در همین حال «احمد مکیه»، وکیل مدافع هیأت هماهنگی گروه‌های شیعی موسوم به «چارچوب هماهنگی» که در نشست امروز دادگاه فدرال حاضر بود در گفت‌وگو با پایگاه خبری «الایام» گفت: ما هرچه ادله و سند داشتیم ارائه کردیم و تاکید می‌کنیم که به حکم دادگاه پایبند هستیم.

«طارق حرب» حقوق دان عراقی نیز پس از حکم دادگاه فدرال، اعلام کرد: رد شکایت علیه نتایج انتخابات پارلمانی عراق به منزله تایید و تصویب نتایج اعلامی این انتخابات است.

ساعاتی پیش دادگاه فدرال ضمن رد درخواست لغو و ابطال نتایج انتخابات تاکید کرد که شورای عالی قضایی کشور، صلاحیت انحصاری حل مشکلات مربوط به روند انتخابات را دارد. با صدور این حکم، به شکل نهایی نتیجه انتخابات پارلمانی ۱۸ مهر ماه تأیید شد.

طی امروز و در آستانه صدور رای دادگاه فدرال عراق درباره نتایج انتخابات پارلمانی این کشور، تظاهرات گسترده‌ای در نزدیکی ورودی منطقه الخضراء در بغداد برگزار شد. مخالفان نتایج انتخابات، صبح امروز با تجمع در مقابل شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال خواستار ابطال نتایج شدند.

بنابر گزارش السومریه‌نیوز، نیروهای امنیتی بیشتر خیابان‌های بغداد، پایتخت و همچنین پل‌ها را مسدود کرده و در برخی خیابان‌ها مستقر شدند.

پربیننده ترین خبرها