دمشق: اقدامات اسرائیل در جولان اشغالی، در حد جنایت جنگی است

دمشق: اقدامات اسرائیل در جولان اشغالی، در حد جنایت جنگی است
دوشنبه 6 دی 1400 - 22:49

وزارت خارجه سوریه در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیستها در جولان اشغالی گفت که این اقدام رژیم صهیونیستی، تنش خطرناک و بی‌سابقه و تجاوز هدفمندی است که به مرز جنایت جنگی می‌رسد.

العالم - سوریه

وزارت خارجه سوریه شامگاه امروز دوشنبه اقدامات صهیونیستها برای افزایش شهرک‌سازی در جولان اشغالی را محکوم کرد.

این نهاد سوری با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد که این اقدام رژیم صهیونیستی، تنش خطرناک و بی‌سابقه و تجاوز هدفمندی است که به مرز جنایت جنگی می‌رسد و آخرین مورد آن، برگزاری نشست نخست وزیر صهیونیستی با اعضای کابینه خود در جولان اشغالی است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، هدف صهیونیستها، افزایش تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست در جولان اشغالی است، ولی این منطقه بنا بر حقوق بین‌الملل، بخش لاینفک اراضی سوریه است.

دمشق با بیان اینکه در راستای بازگرداندن جولان به آغوش خود، تلاش خواهد کرد، گفت که این مسئله را از طریق حقوق بین‌الملل پیگیری خواهد کرد و حقی است که با گذر زمان ساقط نخواهد شد، بلکه وظیفه قانونی حکومت سوریه است.

وزارت خارجه سوریه ضمن حمایت مجدد از شهروندان جولان و مقاومت آنان در برابر دشمن صهیونیستی، و مخالفت آنان با سیاستهای اشغالی این رژیم، تأکید کرد، اگر حمایت دولتهای آمریکا از ۱۹۸۱ از اسرائیل نبود، رفتار تحریک آمیز این رژیم به این نقطه نمی‌رسید؛ دولتهایی که کمترین ارزشی برای حقوق بین الملل قائل نیستند.

این در حالی است که کابینه رژیم صهیونیستی روز گذشته، جلسه هفتگی خود را در شهرک صهیونیستی «میفو شاما» در جولان اشغالی برگزار کرد.

در این جلسه‌ تصویب طرح بزرگ شهرک‌سازی در جولان اشغالی و تأمین بودجه‌ای به ارزش یک میلیارد شِکل (واحد پول اسرائیل) با مشارکت تعدادی از وزارتخانه‌ها با هدف افزایش شهرک‌سازی در جولان اشغالی و جذب صهیونیست‌ها برای سکونت در آن، بررسی شد.

به گزارش فارس، طرح شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی شامل توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد محله‌های جدید صهیونیست‌نشین، ایجاد ۲۰۰۰ فرصت شغلی و تبدیل بلندی‌های جولان به مرکز فنآوری‌های انرژی تجدیدپذیر در اسرائیل، است.

مبلغ ۵۷۶ میلیون شِکل (واحد پول اسرائیل) برای برنامه‌ریزی و اسکان صهیونیست‌ها تخصیص داده خواهد شد و قرار است با ساخت ۳۳۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در «کتسرین» بزرگ‌ترین شهرک صهیونیستی در جولان اشغالی و ساخت چهار هزار واحد جدید در «شورای منطقه‌ای شهرک‌نشینی در جولان» موافقت شود.

رژیم صهیونیستی همچنین طرحی را برای ارائه مشوق‌های اقتصادی و جذب حدود ۲۳ هزار صهیونیست جهت اسکان در جولان اشغالی، ساخت دو شهرک جدید اسیف و متار، پروژه‌های مین‌روبی، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، توسعه طرح‌های آموزشی، گردشگری و فناوری و امنیتی و غیره تدوین کرده است.

پربیننده ترین خبرها