دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با وزیر امورمذهبی پاکستان دیدار کرد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با وزیر امورمذهبی پاکستان دیدار کرد
سه شنبه 7 دی 1400 - 15:01

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اعضای هیات جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور مذهبی پاکستان دیدار و طرفین پیرامون همکاری‌های دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و مسائل جهان اسلام تبادل نظر کردند.

العالم - ایران / سیاسی

حجت الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» در سومین روز از سفر خود به پاکستان امروز (سه‌شنبه) در شهر اسلام‌آباد با «پیر نورالحق قادری» وزیر امور مذهبی پاکستان دیدار کرد.

در این نشست مولوی «نذیر احمد سلامی» نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان و «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی کشورمان حضور داشتند.

طرفین آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه ایران و پاکستان، مناسبات فرهنگی و دینی دو کشور، وضعیت منطقه به ویژه مسائل پیرامون فلسطین و جهان اسلام را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امور مذهبی پاکستان با ابراز خرسندی از حضور هیات مجمع جهانی تقریب مذاھب اسلامی در اسلام‌آباد از تلاش‌های این نهاد اسلامی در راستای هم‌افزایی میان علمای جهان اسلام و تحکیم همبستگی میان ملل مسلمان از جمله ایران و پاکستان قدردانی کرد.

وی بر تعهد پاکستان برای تعمیق روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران، تبادل هیات‌های مذهبی و نخبگان دینی از جمله ترویج گردشگری زیارتی از پاکستان به اماکن مذهبی ایران تاکید کرد.

اعضای هیات کشورمان امروز با علامه «سید ساجد علی نقوی» رهبر ارشد شیعیان و رئیس حزب تحریک اسلامی و همچنین مسوولان شورای علمای شیعه پاکستان نیز دیدار کردند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب برای شرکت در برنامه‌های مختلف از جمله دیدار با برخی مقامات دینی و علمای ارشد مذاهب اسلامی پاکستان یکشنبه گذشته وارد اسلام آباد شد.

سفر به شهرهای لاهور و کراچی جهت شرکت در نشست‌های تقریبی و رایزنی با رهبران مذهبی از دیگر برنامه‌های دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها