ادامه اعتصاب غذای اسیر فلسطینی برای ۱۳۴مین روز متوالی

ادامه اعتصاب غذای اسیر فلسطینی برای ۱۳۴مین روز متوالی
سه شنبه 7 دی 1400 - 16:58

اداره امور اسرا و آزادگان فلسطینی از ادامه اعتصاب غذای هشام ابوهواش اسیر فلسطینی برای ۱۳۴مین روز متوالی با وجود تعلیق حکم بازداشت اداری وی از سوی مسوولان زندان های رژیم اسراییل خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«حسن عبدربه» سخنگوی اداره امور اسرا و آزادگان فلسطینی در تماس تلفنی با خبرگزاری فلسطینی «وفا» گفت: وضعیت جسمانی ابوهواش بسیار وخیم است و وی تصمیم دارد تا زمان صادر شدن حکم آزادیش به اعتصاب غذای خود ادامه دهد.

عبدربه با اینکه ابوهواش دیگر قادر به حرکت نیست و نمی تواند به خوبی حرف بزند٫ افزود: وی از زندان الرمله به بیمارستان اساف هروفیه منتقل شده است.

شایان ذکر است که تعلیق بازداشت اداری به معنای لغو این حکم نیست ولی به منزله این است که سازمان زندان های رژیم اشغالگر و سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) درقبال سرنوشت و زندگی این اسیر مسولیتی ندارند و وی را به یک بازداشتگاه غیررسمی در بیمارستان تحویل داده اند و وی به جای اینکه تحت نظر ماموران زندان باشد٫ تحت نظر نیروهای امنیتی خواهد بود و عملا خانواده اش قادر نیستند که وی را به جای دیگری منتقل کنند.اما اعضای خانواده و نزدیکانش می توانند مانند هر بیمار دیگری بر اساس قوانین بیمارستان به ملاقات وی بروند.

اسیر ابوهواش (۴۰ساله) از اهالی منطقه دورا در جنوب الخلیل است که از ۲۷ اکتبر در بازداشت به سر می برد و به محض بازداشت شدن ٫ حکم بازداشت اداری به مدت ۶ ماه برای وی صادر شد و چندین بار این حکم تمدید شد . وی متاهل است و ۵ فرزند دارد و قبلا هم اسیر شده است.

پربیننده ترین خبرها