نمایشگاه جهانی دبی نسبت به تعطیلی احتمالی به دلیل شیوع کووید-19 هشدار داد

نمایشگاه جهانی دبی نسبت به تعطیلی احتمالی به دلیل شیوع کووید-19 هشدار داد
سه شنبه 7 دی 1400 - 17:08

شیوع اومیکرون کرونا ادامه فعالیت نمایشگاه «اکسپو 2020» را تهدید می‌کند.

العالم - امارات

به نقل از آسوشیتدپرس، نمایشگاه جهانی چند میلیارد دلاری دبی هشدار داد برخی از اماکن اختصاص‌یافته به آن ممکن است با افزایش سریع موارد ابتلا به ویروس کرونا عربی در امارات متحده تعطیل شوند.

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی اعلام کرد شیوع ویروس در بین کارکنان ممکن است برخی از بخش‌های نمایشگاه را مجبور به تعطیلی موقت برای نظافت و پاک‌سازی عمیق کند بدون اینکه توضیحی در مورد دامنه یا محل شیوع ارائه دهد.

تعداد موارد ابتلای روزانه به کووید-19 در امارات تنها در سه هفته گذشته پس از ورود سویه اومیکرون به شدت افزایش یافته است.

بیانیه مبهم دفتر رسانه‌ای دولتی دبی در روز دوشنبه بر چالش‌های دلهره آور میزبانی از یک رویداد بزرگ حضوری در جهان در بحبوحه یک بیماری همه‌گیر مهر تأیید می‌زند. این نمایشگاه پس از یک سال تاخیر در اکتبر افتتاح شد، زیرا امارات متحده عربی اطمینان داشت عرضه سریع واکسن به اقتصاد این کشور اجازه می‌دهد تا از تعطیلی‌هایی که بسیاری از کشورهای غربی را فلج کرده است، جلوگیری کند.

اکسپو می‌کوشد اقدامات احتیاطی مختلفی را نظیر استفاده اجباری از ماسک در نمایشگاه و گواهی واکسیناسیون یا آزمایش منفی جدید برای ورود به منظور مقابله با کووید-19 اعمال کند. اما سویه بسیار قابل انتقال اومیکرون که تصور می‌شود در برابر واکسیناسیون مصونیت اندکی دارد، یک چالش جدید است.

در کنسرت‌های عظیم اکسپو در هفته‌های اخیر که در آنها افراد زیادی حضور داشتند، هیچ الزامی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود نداشته است.

پربیننده ترین خبرها