ناکامی دوباره نظامیان آمریکایی در ورود به روستای تحت کنترل ارتش سوریه

ناکامی دوباره نظامیان آمریکایی در ورود به روستای تحت کنترل ارتش سوریه
چهارشنبه 8 دی 1400 - 12:16

ارتش سوریه در تقابل با نظامیان آمریکایی که قصد ورود به روستایی در حومه «الحسکه» در شمال شرقی این کشور داشتند، آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری سوریه، پنج خودروی نظامی متعلق به نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه تلاش داشتند که وارد روستای « الدردارة » شوند که با مقابله ارتش سوریه مواجه شدند.

ایست بازرسی ارتش سوریه خودروهای آمریکایی را رهگیری و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

نظامیان آمریکایی با اشغال بخش‌هایی از شمال و شرق سوریه، ۲۸ پایگاه نظامی ایجاد کرده و در حال غارت منابع سوریه است.

در چند روز گذشته، خودروهای زرهی و نظامیان آمریکایی تلاش‌های خود را برای حمله به ایست‌های بازرسی ارتش سوریه و روستاهای واقع در حوالی آنها اعم از الدمخیة، أبو ذویل، حامو و القصیر در منطقه قامشلی در حومه شمالی حسکه و روستاهای المجیبرة و أم الذهب در حومه شرقی و شمالی الحسکه در شرق سوریه، تشدید کردند که تمامی این تلاش‌ها با مقاومت ساکنان این روستاها با شکست مواجه شده است.

با تشدید رد قاطعانه حضور نیروهای اشغالگر و اعتراض‌های جنبش مردمی علیه حضور آنها در خاک سوریه، ساکنان این روستاها با خودروهای زرهی نظامیان آمریکایی مقابله و با پشتیبانی نظامیان ارتش سوریه، نظامیان آمریکایی را وادار به عقب نشینی کردند.

به گزارش ایرنا، منابع میدانی سوری به اسپوتنیک فاش کرده‌اند که «نیروهای اشغالگر آمریکایی» و ارتش‌های ادعایی «ائتلاف بین المللی» با این رفتارهای غیرمسوولانه، با نزدیک شدن به موانع ارتش سوریه و روستاها و شهرهای تحت کنترل آن در تلاش برای مشروعیت بخشیدن به حضور غیرقانونی خود هستند.

پربیننده ترین خبرها