افزایش تعداد کشته شدگان تظاهرات در سودان

افزایش تعداد کشته شدگان تظاهرات در سودان
شنبه 11 دی 1400 - 14:03

تظاهرات برای روی کار آوردن دولت مدنی و اعتراض به ادامه حاکمیت نظامیان در سودان همچنان ادامه دارد.

العالم - آفریقا

معترضان ضمن محکوم کردن کودتای نظامی، خواستار روی کار آمدن دولت مدنی و مجازات قاتلان شدند.

با هر بار تظاهرات در سودان، شمار قربانیان بر اثر سرکوب شدید تظاهرات توسط نیروهای امنیتی بالاتر می رود.

کمیته پزشکان سودان در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که شمار قربانیان تظاهرات از بیست و پنجم اکتبر گذشته به 53 نفر کشته رسیده است. همچنین حدود 300 نفر فقط ظرف دو روز گذشته مجروح شده اند.

منابع سودانی تصریح کرده اند که ارتش برای سرکوب معترضان در فاصله چندصد متری کاخ ریاست جمهوری از گاز اشک آور استفاده می کند. این در حالی است که شبکه اینترنت و همه وسایل ارتباطی از دست دسترس خارج شده اند. پل های بین خرطوم و مناطق اطراف آن شامل ام درمان و منطقه خرطوم بحری بسته شده اند.

انجمن مشاغل سودانی هم حوادث رخ داده در حین تظاهرات اخیر را کشتار توصیف کرده و اعلام کرده است که تحرکات اجتماعی را ادامه می دهد و بر پایبندی خود به انتقال قدرت به نیروهایی که انها را انقلابی توصیف کرده است وادامه مبارزات تا رسیدن به دموکراسی و براندازی نظامیان از قدرت تأکید کرد.

در همین راستا هیثم محمد ابراهیم، سرپرست وزارت بهداشت این کشور در اعتراض به حمله نظامیان به بیمارستان ها و کتک زدن کادر پزشکی استعفا کرد.

در این بین عبد الفتاح البرهان بر پایبندی خود به ضرورت برگزاری انتخابات آزاد و سالم در موعد مقرر تأکید کرده و گفت که همراه با تیمش در حال ایجاد نهادها و دستگاه های حکومت انتقالی و برگزاری انتخابات آزاد و شفاف در زمان هستند.

طاهر ابو هاجه، مشاور رسانه ای البرهان هم گفت که ادامه تظاهرات، اتلاف وقت و انرژی کشور است و راهگشا به سمت راه حل سیاسی نخواهد بود.

پربیننده ترین خبرها