سردار شریف:

مرحله سوم بالینی واکسن نورا فردا با تزریق ۱۰ هزار دُز آغاز می‌شود/ دشمنان پیام رزمایش پیامبر اعظم را به خوبی دریافت کردند

مرحله سوم بالینی واکسن نورا فردا با تزریق ۱۰ هزار دُز آغاز می‌شود/ دشمنان پیام رزمایش پیامبر اعظم را به خوبی دریافت کردند
شنبه 11 دی 1400 - 17:00

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مرحله سوم بالینی واکسن نورا با شروع تزریق ۱۰ هزار دز با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران و مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فردا در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله آغاز می‌شود.

العالم - ایران

سردار سرتیپ‌ دوم پاسدار رمضان شریف عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: پنج میلیون دُز هم از واکسن نورا آماده است که بعد از این ۱۰ هزار تزریق که فردا آغاز می‌شود، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل خواهد شد.

سردار شریف اظهار داشت: در کنار سایر واکسن‌های تولید داخل، واکسن نورا کارایی خوبی را در دوره مطالعاتی از خود نشان داده که از فردا این اقدام عملیاتی و میدانی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی انسان کامل بود، معنویت، اخلاص، حب اهل بیت علیه السلام، فداکاری و شجاعت او زبانزد همگان بود. در میدان نبرد مجاهد خستگی‌ناپذیر و شجاع، فرماندهی با درایت و تیزهوش بود و در کنار این ویژگی ها خود را سرباز ولایت و خادم ملت می‌دانست. جمیع این فضایل اخلاقی، حاج قاسم سلیمانی را به سردار دل‌های میلیون‌ها انسان نه تنها در ایران بلکه در جای جای جهان مبدل کرده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هرچند فقدان حاج قاسم برای همه ما تلخ است اما امروز به برکت مجاهدت‌های او و نیز شهادت این اسطوره مقاومت به دست شقی‌ترین افراد، خونی تازه در رگ‌های مقاومت جریان یافته و مجاهدان جبهه مقاومت راه و مسیر نورانی او را با عزم و اراده‌ای جدی دنبال می‌کنند.

وی گفت: امسال همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دلها سپاه پاسداران به عنوان یار و همراه ملت عزیز و قدرشناس ایران میزبان ارادتمندان و سوگواران شهادت این سردار دلاور در سراسر کشور خواهد بود.

سردار شریف در ادامه مشارکت گسترده بسیجیان در اجرای طرح واکسیناسیون سراسری، اجرای طرح شهید سلیمانی در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های بهداشت و درمان و ایجاد بیمارستان‌های سیار در مناطق کم‌برخوردار و محروم و نیز مشارکت میلیونی پاسداران و بسیجیان در اجرای این طرح‌ها در عرصه خدمت رسانی به مردم را از جمله اقدامات سپاه در مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: علاوه براین سپاه رزمایش مساوات و همدلی را از ابتدای سال ۹۹ به دنبال رهنمود رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان با دستور فرمانده کل سپاه تا امروز با اجرای بیش از ۱۵ مرحله دنبال کرده است.

دو میلیون بسته معیشتی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و مقارن با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گسترده‌ترین رزمایش مواسات و همدلی با دستور سرلشکر سلامی اجرا و دو میلیون بسته معیشتی که توسط پشتیبانی سپاه تامین شده است، بر اساس طرح توزیع سازمان بسیج مستضعفین توسط سپاه‌های استانی در اختیار نیازمندان در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

به گفته سردار شریف، ارزش تقریبی بسته‌های کمک معیشتی حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

وی در ادامه به برگزاری رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه اشاره کرد و گفت: این رزمایش با حضور نیروهای زمینی، دریایی و هوافضا و همچنین برخی از یگان‌های مردم پایه بسیج در سواحل خلیج فارس و عمومی جنوب کشور با موفقیت و دستیابی به اهداف و نتایج پیش‌بینی شده برگزار شد.

ایجاد شرایط عملیات واقعی و سناریوهای هدفمند عزم ایران را برای مقابله با هرگونه تهدید نشان داد

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآورشد: این رزمایش گوشه‌ای از قابلیت‌ها و توانمندی‌های سپاه بود که بازتاب گسترده‌ای علاوه بر رسانه‌های داخلی، در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشت و همگان بر اقتدار جمهوری اسلامی اذعان کردند.

سردار شریف گفت: ایجاد شرایط عملیات واقعی با تهدید عملی قابل تصور از سوی دشمنان و اجرای سناریوهای هدفمند رزمایش، نمایش دستاوردها و قابلیت‌های جدید عملیاتی و آنچه فرماندهان عالیرتبه نظامی در مراحل مختلف رزمایش به آن تاکید داشتند، نشانگر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای مقابله قاطع، کوبنده و سریع به هرگونه تهدید و تجاوز احتمالی بود.

وی گفت: برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ سپاه و اجرای موفق سناریوهای هدفمند این رزمایش پس از اوج‌گیری لفاظی‌های مقامات صهیونیستی - که در واقع بیشتر مصارف داخلی برای آنان داشت - پیام روشن این رزمایش را به دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران به ویژه رژیم جعلی صهیونیستی منتقل کرد.

رزمایش برگزار می‌شود تا از جنگ جلوگیری کند

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: رزمایش‌ها انجام می گیرد تا گوشه‌هایی از توانمندی‌های کشور به نمایش گذاشته شود تا از جنگ جلوگیری کند. برخلاف آن چیزی که بعضی‌ها تلاش دارند همواره به آن بپردازند.

سردارشریف در ادامه افزود: خیلی ها تلاش کرده بودند که بگویند رزمایش‌های سپاه در زمان مسوولیت دولت قبل به گونه‌ای انجام می‌گرفت که مذاکرات را تحت تاثیر خود قرار دهد. برگزاری رزمایش پیامبر ۱۷ خط پایانی بر این برداشت و تحلیل سیاسی بود که سپاه صرفا به دنبال اقتدار دفاعی کشور و افزایش منزلت کشورو به دنبال تحمیل اراده ملت ایران به دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: صرف نظر از این که چه جناحی در کشور دولت را در دست دارد، کار سپاه در واقع منطبق با منطق تعریف شده راهبردی است که توسط رهبر معظم انقلاب و مدیریت و تمشیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشور و فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه خاتم الانبیا انجام می‌گیرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه از مردم شریف و نجیب سواحل و جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان که در مدت برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ نهایت همکاری و مساعدت را با خادمان خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتند، قدردانی کرد.

پربیننده ترین خبرها