در میان هدایای عباس و گانتز، اسرا هیچ جایی نداشتند

در میان هدایای عباس و گانتز، اسرا هیچ جایی نداشتند
يکشنبه 12 دی 1400 - 15:11

فلسطین پیش از سال 2021 شاهد دو رویداد منفی و مثبت بود، نخست رفتن محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به منزل بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دوم هشدار نسبت به شهادت هشام ابوهواش اسیر فلسطینی که در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده بود.

العالمتحلیل روز

هشام ابوهواش یکی از زندانیانی است که با قوانین و سلاح‌های مختلف یعنی نبرد با شکم خالی برای آزادی به جنگ با رژیم اشغالگر رفت وی 5 ماه دست به اعتصاب غذا زد و وضعیت جسمی وی به شدت وخیم است به گونه ای که هشدارهای جدی در مورد احتمال مرگ وی ناشی از بی توجهی عمدی پزشکی رژیم اشغالگر داده اند ..

جنبش "جهاد اسلامی " نیز نسبت به شهادت ابو هواش هشدار داد و تاکید کرد که با این امر به گونه ای برخورد خواهد کرد که گویی این ترور توسط اشغالگران انجام می شود. بنابراین، در صورتی که ابوهواش به دلیل لغو تصمیم بازداشت اداری و عدم توقیف تصمیم آزاد نشود، ممکن است شرایط به نوعی بحرانی شود.

بدون شک بازتاب موضوع اسرا و مبارزات سخت آنها در برابر اشغالگران به رام الله نرسید، زیرا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، در تاریکی آماده دیدار با بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل بود.

دیداری صمیمی با تبادل هدایایی (جواهرات و روغن زیتون) بین دونفر. بدون شک عباس درباره اسرا، حملات مکرر به مسجد الاقصی و محاصره نوار غزه با گانتز صحبتی نکرده است یا شاید نتوانست این مسائل را بررسی کند زیرا او از سر قدرت به خانه گانتزنرفته بود ، بلکه توسط اسرائیل احضار شده بود. او بهترین مهره اشغالگران در برابر مقاومت، به ویژه پس از افزایش عملیات شهادت طلبانه علیه اشغالگران در کرانه باختری است..

با مروری ساده بر مواضع عباس نسبت به موضوع زندانیان، به راحتی شاهد عملکرد تشکیلات در قبال زندانیان آزاد شده از زندان های اشغالی و دستگیری مجدد آنها، اما این بار در زندان های فلسطین هستیم. همچنین نقش عباس دو سال پس از برعهده گرفتن ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در سپردن «احمد سعدات» دبیرکل جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین به اشغالگران پس از بازکردن درهای زندان «اریحا» برای ربودن سعدات از زندان توسط نیروهای اشغالگر کاملا مشخص است.

هرکس حتی اگر لحظه ای فکر کند که اقدام تشکیلات به نفع زندانیان است، اشتباه می کند. کسانی که فکر می‌کنند دهه‌ها اتلاف وقت ومسیر دیپلماتیک به نفع فلسطین بوده یا خواهد بود، نیز اشتباه می‌کنند.

زیرا موضوع زندانیان ؛ میان جواهرات عباس و روغن زیتون گانتز، مطرح نخواهد شد . بلکه با قدرت در سنگر مقاومت حضور دارد و فقط نیروهای مقاومت می تواند صحنه مبارزه برای آزادی هشام ابو هواش و دیگر زندانیان زن و مرد را از زندان های اشغالگران کامل کند. زیرا حقوق با دادن هدایا به اشغالگران حفظ نمی‌شود، بلکه با قواعد «احمد سعدات» یکی از قربانیان سیاست‌های عباس در قبال تشکیلات به دست می آید (چشم در برابر چشم، دندان در برابر دندان و سر در برابر سر است ...) حفظ می‌شود. زیرا آنچه به زور گرفته شده با جواهرات و روغن زیتون پس گرفته نمی شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها