عصائب الحق: آمریکا در تلاش برای توجیه حضور نظامی در عراق است

عصائب الحق: آمریکا در تلاش برای توجیه حضور نظامی در عراق است
يکشنبه 12 دی 1400 - 11:45

«احمد عبدالحسین»، از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «عصائب اهل الحق»، روز یکشنبه اعلام واشنگتن مبنی بر خروج از عراق را دروغ، فریبکاری و نادرست دانست و تاکید کرد که آمریکا در تلاش برای توجیه حضور نظامی خود در عراق است.

العالم - عراق

این عضو رهبری عصائب اهل الحق عراق در مصاحبه با المعلومه گفت که ما به‌ عنوان نیروهای جریان مقاومت، با وجود دادن فرصت و مهلت بسیار برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق، تاکنون هیچ نشانه و جلوه‌ای از عقب‌نشینی واقعی آنها از کشور ندیده ایم .

وی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی عملاً از عراق به پایگاه های نظامی خود در اردن یا حتی خلیج فارس عقب نشینی نکرده اند، بیان کرد که ایالات متحده به بهانه دفاع از منافع خود در خاورمیانه بر حضور و بقای نیروهایش تاکید و اصرار دارد.

در همین چارچوب نیز شیخ «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق، دیروز (شنبه) در آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و المهندس با تاکید بر اینکه اشغالگران آمریکایی در تلاش برای توجیه حضور نظامی خود در عراق هستند، تاکید کرد که مقاومت آنها را با تحقیر مجبور به ترک عراق خواهد کرد.

وی گفت که انتقام خون شهیدان سلیمانی و المهندس بیرون راندن نیروهای آمریکایی از منطقه است.

خزعلی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: باید درس‌هایی را که قهرمانان مقاومت در عراق به شما آموختند خوب فهمیده باشید و اگر به درس‌های دیگری نیاز دارید، فرزندان مقاومت و الحشد [ الشعبی ] برای آن آمادگی دارند.

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» با اشاره به این که امانت شهدا حفظ عراق یکپارچه و اینکه اجازه ندهیم به آرامش مردم و حفظ کشور ضربه وارد شود، است، افزود: فرزندان مقاومت و الحشد شما را مجبور خواهند کرد که با تحقیر و ذلت بیرون بروید، همان گونه که در سال ۲۰۱۲ انجام دادند.

از سوی دیگر، «کاظم الفرطوسی» سخنگوی گروه مقاومت «کتائب سید الشهداء» (گردان‌های سید الشهداء) عراق شنبه شب گفت که بیش از دو هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی همچنان در عراق حضور دارند و نیروهای آمریکا هنوز خروج را عملی نکرده‌اند.

الفرطوسی این سخنان را در برنامه «سیاسی الابعاد» که از شبکه «العهد» لبنان پخش شد، بیان کرد.

وی همچنین خروج نظامیان آمریکایی از عراق را خواسته ملت بزرگ عراق دانست و افزود: متأسفانه دولت، به واسطه‌ای میان ملت و اشغالگر تبدیل شده است.

الفرطوسی اضافه کرد: همگی از سرنوشت نظامیانی می‌پرسند که عقب نشینی کردند و همچنین از چگونگی خروج آنان می پرسند اما آمریکا هیچ بیانیه‌ رسمی در خصوص خروج [از عراق] صادر نکرده است تا به همگان اطمینان دهد.

وی بار دیگر گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی همچنان در عراق به سر می برند و هیچ گونه عقب نشینی آمریکایی‌ها از کشورمان وجود ندارد و آنچه جریان دارد تنها فریب است.

سخنگوی گروه مقاومت «کتائب سید الشهداء» همچنین سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به آمریکا را برای اهداف انتخاباتی و نه خروج نیروهای آمریکایی دانست و افزود: دور زدن اصطلاحات و تغییر عناوین، موجب فریب ما نخواهد شد.

پارلمان عراق ۱۵ دی ۹۸ دو روز بعد از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در نشستی فوق العاده به خروج تمامی نیروهای نظامی خارجی از جمله نظامیان آمریکایی و ائتلاف خودخوانده بین المللی ضد داعش رأی داد.

بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی، سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، ابوالمهدی المهندس معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان در فرودگاه بین المللی بغداد به شهادت رسیدند.

این حمله و جنایت با دستور مستقیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری وقت آمریکا انجام شد.

به دنبال حمله تروریستی ارتش ایالات متحده به خودروی سردار سلیمانی و المهندس و همراهانشان در فرودگاه بغداد که به شهادت همه آنها انجامید، جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ با حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق انتقام سخت وعده داده شده را از آمریکایی‌ها آغاز کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها