جبران باسیل: به ائتلاف با حزب‌الله پایبندیم

جبران باسیل: به ائتلاف با حزب‌الله پایبندیم
يکشنبه 12 دی 1400 - 16:38

رئیس جریان آزاد ملی لبنان در سخنانی اعلام کرد: به ائتلاف خود با حزب‌الله پایبند هستیم.

العالم - لبنان

«جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان اعلام کرد: به ائتلاف خود با حزب‌الله پایبندیم و می‌دانیم که «سمیر جعجع» رهبر حزب «القوات اللبنانیه» ابزار آمریکا و رژیم اسرائیل برای ایجاد فتنه در لبنان است.

بر اساس گزارش المیادین، جبران باسیل همچنین اعلام کرد: تمام درخواست‌های ما برای انجام اصلاحات کشور از طریق میز گفتگو نادیده گرفته شد.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان تأکید کرد: «ریاض سلامه» رئیس‌کل بانک مرکزی لبنان از تصمیم هیئت وزرا سرپیچی کرده است و مانع انجام تحقیقات جنایی در سپرده‌های بانک مرکزی می‌شود‎. وی بزرگترین سرقت سازمان‌یافته از پول مردم را انجام داده است.

وی همچنین خواستار توقف مداخله ریاض سلامه در امور لبنان شد.

جبران باسیل در ادامه افزود: بعد از اتفاقات اکتبر 2019 زمانی که آمریکا نتوانست ائتلاف ما با حزب‌الله را از بین ببرد به تحریم‌ها متوسل شد. همان‌طور که «جفری فلتمن» فرستاده سابق آمریکا در لبنان اعتراف کرده است تلاشهای آمریکا برای منزوی کردن حزب‌الله و تضعیف ما از اکتبر 2019 متوقف نشده است.

«جفری فلتمن» سفیر پیشین آمریکا در لبنان در سال 2010 در برابر کنگره اعتراف کرد که واشنگتن 500 میلیون دلار در این جنگ نرم ضد حزب‌الله هزینه کرده است. «دیوید هیل» فرستاده سابق ایالات متحده در لبنان نیز فاش کرد که تاکنون آمریکا میلیاردها دلار برای اجرای برنامه‌های خود در لبنان صرف کرده اما نتیجه مورد انتظار را به دست نیاورده است.

وی همچنین در ارتباط با سوریه تأکید کرد: قبل از شروع انتخابات آماده سفر به کشور سوریه هستم.

این تصمیم جبران باسیل درحالی مطرح می‌شود که طی ماه‌های گذشته اقدامات قابل‌توجهی برای افزایش مناسبات میان لبنان و سوریه انجام شده است، از جمله این تحرکات، اقدام دمشق به آماده‌سازی شبکه‌های برق و خط لوله گاز عرب جهت انتقال انرژی از مصر و اردن به لبنان است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها