حمله سرکوبگرانه صهیونیست‌ها به تظاهرات فلسطینیان در همبستگی با "هشام ابو هواش"

حمله سرکوبگرانه صهیونیست‌ها به تظاهرات فلسطینیان در همبستگی با
دوشنبه 13 دی 1400 - 10:36

پلیس رژیم صهیونیستی چهار جوان فلسطینی را به ادعای پرتاب سنگ به سمت نیروهای رژیم صهیونیستی و مرکز پلیس در ورودی شهر «أم الفحم» در جریان تظاهرات در همبستگی با هشام ابو هواش، اسیر فلسطینی بازداشت کردند که از ۱۳۹ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از سایت عربی ۲۱، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی تظاهرات فلسطینیان در حمایت و همبستگی با هشام ابو هواش را سرکوب کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، شعارهایی را در حمایت از اسراء و ضد سیاست بازداشت‌های اداری سر دادند و خیابان‌های اصلی در ورودی شهر «أم الفحم» را بستند و مانع تردد در آن شدند.

در همین راستا، انجمن فلسطینی اسرا «واعد» اعلام کرد، این ظن وجود دارد که هشام ابو هواش دچار مسمومیت خونی و آسیب کلیوی شده باشد و خطر مرگ او را تهدید می‌کند. این اسیر فلسطینی در تخلیه ادرار با مشکلات زیادی رو به رو است و آب بدن او به یک‌سوم کاهش یافته است.

این انجمن همچنین اعلام کرد، پزشکان اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی در جریان انتقال هشام ابو هواش از درمانگاه زندان «رمله» به بیمارستان، او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
پیشتر وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست فوراً برای تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر جهت آزادی هشام ابو هواش وارد عمل شود.

این وزارتخانه رژیم اشغالگر را مسئول کامل جان ابو هواش و نادیده‌گرفتن عامدانه وضعیت سلامتی وی دانست.

هشام ابو هواش ۴۰ ساله از ساکنان «دورا» در «الخلیل» است و از ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ در بازداشت اداری است. وی متاهل و صاحب پنج فرزند است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها