جزئیات دیدار هیات صدر با اعضای حزب دموکرات کردستان عراق در اربیل

جزئیات دیدار هیات صدر با اعضای حزب دموکرات کردستان عراق در اربیل
سه شنبه 14 دی 1400 - 10:11

هیات سیاسی جریان صدر عراق از روند مذاکرات با حزب دموکرات کردستان در اربیل خبر داد.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری شفق نیوز، هیات سیاسی جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته مذاکره‌کننده آن به ریاست "حسن العذاری" در اربیل با حزب دموکرات کردستان دیدار کرده و درباره برخی مسایل مهم و مشترک گفتگو کرد.

این هیات در بیانیه خود گزارش داد: دو طرف بر اهمیت آغاز مرحله جدیدی از اقدام جدی برای خدمت به تمامی مردم عراق تاکید کردند.

طبق این بیانیه، در دیدار اعضای هیات صدر و اعضای حزب دموکرات کردستان برخی مسایل مربوط به امور داخلی و در راس آنها توافق‌های دوجانبه برای تشکیل دولت اکثریت ملی را مورد مناقشه قرار داده و بر لزوم هماهنگی تلاش‌ها برای نجات عراق و فراهم کردن زندگی شایسته برای مردم این کشور تاکید کردند.

همچنین براساس بیانیه یاد شده، زیباری در این دیدار بر تمایل خود به توسعه افق‌های همکاری و هماهنگی متقابل برای تسریع در تشکیل کابینه‌ای که خواسته‌های مردم را محقق سازد، تاکید کرد.

پیشتر یک منبع نزدیک به دفتر رهبر جریان صدر در الحنانه در گفتگو با شفق نیوز اظهار کرده بود که به زودی فراکسیون اکثریت از طریق ائتلافی از حزب دموکرات کردستان و ائتلاف پیشرفت و دیگر نمایندگان تشکیل می‌شود.

همچنین یک منبع سیاسی به شفق نیوز گفته بود، حسن العذاری، رئیس فراکسیون صدر در راس هیاتی برای مذاکره درباره تشکیل کابینه وارد اربیل شده و با هوشیار زیباری، از رهبران حزب دموکرات کردستان دیدار کرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها