معادله ای که شهید سردار سلیمانی در منطقه ایجاد کرد+فیلم

سه شنبه 14 دی 1400 - 11:49

عدنان منصور، وزیر خارجه اسبق لبنان گفت که شهید حاج قاسم سلیمانی یک فرمانده یا نظامی عادی نبود بلکه شخصیتی قدرتمند و کم نظیر در سطح جهان بود.

العالم - ایران

منصور با حضور در برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم گفت: "شهید حاج قاسم سلیمانی با برخورداری از مهارت، تجربه، استراتژی، هوش و عزم جدی برای مقاومت، شخصیتی منحصر به فرد بود که در محافل به عنوان قدرتمندترین شخصیت امنیتی در منطقه خاورمیانه و ایران پس از رهبر انقلاب اسلامی شناخته شده بود".

منصور خاطرنشان کرد که این توصیف از قاسم سلیمانی، یک توصیف عادی نیست. او از همان ابتدا با حمله عراق به ایران در زمان صدام، در محیط نظامی و مقاومت پرورش یافته و آبدیده شد و در همان زمان به عنوان فرمانده لشکر 41 ثار الله در جبهه ها حضور داشت. و از سال 1988 تا زمان شهادت در 2020 فرمانده نیروی قدس بود.

وی افزود این مرد از منطقه ای به منطقه دیگر و از کشوری به کشور دیگر در تمام میادین مبارزه در پیشاپیش صفوف رزمندگان مقاومت حضور داشت و همین امر او را تبدیل به شخصیتی منحصر به فرد کرده بود که در مقابل دشمنان نرمش نشان نداد تا اینکه به شهادت رسید.

منصور خاطرنشان کرد که شهید قاسم سلیمانی آرزوی شهادت در میدان مبارزه داشت اما در حمله ناجوانمردانه آمریکا همراه با همرزم خود ابو مهدی المهندس به شهادت رسید.

وزیر خارجه اسبق لبنان تصریح کرد که ابرقدرت ها در مقابله با نیروها و رزمندگان مقاومت فکر می کنند که می توانند با کشتن فرماندهان، روح انقلاب و مقاومت را از بین ببرند در حالی که حقایق تاریخ همواره ثابت کرده است که هر قدرت دشمنان به جنگ و جنایت و کشتار رزمندگان ادامه دهند، شعله های مقاومت برافروخته تر می شود. بنابراین شهادت قاسم سلیمانی در حد خود، مکتبی برای رزمندگان مقاومت است.

پربیننده ترین خبرها