دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق:

شهید سلیمانی کاری کرد که قدرت‌ها از انجامش عاجز بودند/ گرفتن انتقام سردار سلیمانی را برخود لازم می‌دانیم

شهید سلیمانی کاری کرد که قدرت‌ها از انجامش عاجز بودند/ گرفتن انتقام سردار سلیمانی را برخود لازم می‌دانیم
دوشنبه 13 دی 1400 - 16:33

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق گفت: شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و یارانشان تروریسم داعش را شکست دادند و این کاری بود که قدرت‌ها از انجامش عاجز بودند.

العالم - عراق

شیخ قیس الخزعلی در اجتماع بزرگ آحاد مردم تهران در فراق حاج قاسم که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و یارانشان برگزار شد، خاطرنشان کرد: این شهدای بزرگ باعث شدند ما بر تروریسم در منطقه پیروز شویم. آنها کاری کردند که قدرت‌های بزرگ از انجام آن عاجز بودند.

وی، امداد الهی و حمایت امام زمان(عج) از رزمندگان اسلام را یادآور شد و گفت: پیروزی بر تروریسم که دنیا شاهد آن بود، توسط حاج قاسم و ابومهدی و یارانشان محقق شد. یاد و خاطره این شهدای عزیز که جان خود را تقدیم کردند، تا جهان در آرامش باشد گرامی می‌داریم.

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» خطاب به شهید سردار سلیمانی گفت: شما فرمودید که من ملت عراق را به خاطر شجاعت و کرم و دیگر خصلت‌هایشان دوست دارم.شما فرمودید که کرم عراقی ها در خدمت به زوار امام حسین(ع) و شجاعت بی نظیر آنها در مقابله با داعش نمایان شد. ما عراقی ها هم به شما شهید عزیزمان می گوییم که همه ملت عراق و همه شرافتمندان در این کشور شما را دوست دارند و یاد و خاطره شما را گرامی می دارند.

الخزعلی تصریح کرد: ما از حاج قاسم سلیمانی و ملت بزرگ ایران و همه برادران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه سپاه قدس و همچنین امام خامنه‌ای به خاطر حمایت آنها از ملت عراق در مبارزه با تروریسم تشکر می‌کنیم.

گرفتن انتقام سردار سلیمانی را برخود لازم می‌دانیم

وی با بیان اینکه ملت عراق، عرب اصیل هستند، گفت: در میان عراقی‌ها، میزبانی از مهمان و گرامیداشت وی بسیار مهم است. بنابراین تجاوز و حمله به شهید سلیمانی را تجاوز و حمله علیه خودمان می‌دانیم و گرفتن انتقام خون ایشان را بر خود لازم می‌دانیم.

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» به آیه ۱۷۹ سوره بقره «وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» اشاره کرد و افزود: بدون شک، قصاص عاملان و آمران شهادت این سرداران واجب است ولی کل وجود شخص دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا در مقابل خاک پای شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس چه ارزشی دارد.

الخزعلی، انتقام حقیقی برای شهید سلیمانی و یارانش را کامل کردن راه و مسیر آنها دانست و افزود: با آزادسازی همه سرزمین عزیز عراق و اخراج همه نیروهای آمریکا از کل منطقه و پایان دادن به عمر رژیم صهیونیستی و آزاد ساختن فلسطین، انتقام حقیقی از عاملان و آمران این جنایت گرفته خواهد شد.

وی افزود: کشور عراق یکی از قدیمی ترین تمدن ها در جهان اسلام به شمار می رود و کشور حضرت علی(ع)، حوزه علمیه نجف، کربلای امام حسین(ع) و حضرت زینب(س)، کشور امامین جوادین و عسگریین و پایتخت عدل و کشور امام زمان(عج) به شمار می رود. کشور عراق، کشور شهیدین صدرین، سید محمد باقر، محمد صدر و کشور شهدای شهید حکیم و کشور حشد الشعبی است.

فعال سیاسی عراقی گفت: ملت عراق با حمایت مرجعیت و جمهوری اسلامی توانست بر غول ها و دولت هایی که میلیاردها دلار برای حمایت از تروریسم سرمایه گزاری کرده بودند، پیروز شود و بزرگترین قدرت اشغالگر جهان را در سال ۲۰۱۲ شکست دهد.

الخزعلی به صحبت های سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان درباره پیروزی بر بزرگترین نظام اشغالگر منطقه یعنی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: ملت عراق توانست بر بزرگترین قدرت اشغالگر نظامی جهان یعنی آمریکا پیروز شود.

وی با یادآوری این موضوع که حضور اشغالگران آمریکایی و تاسیس پایگاه نظامی در این کشور از سوی آنها با قانون اساسی عراق مغایر است، گفت: به رغم اینکه ملت بزرگ عراق در تظاهرات های متعدد میلیونی از جمله تظاهرات دو روز گذشته با اشغالگری آمریکا مخالفت کردند، واشنگتن تلاش دارد به هر طریق، به حضور در این کشور ادامه دهد.

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» خطاب به مقامات آمریکا تصریح کرد: ملتی که توانست بر بیش از ۱۵۰ هزار نیروی شما در سال ۲۰۱۲ پیروز شود قطعا می‌تواند بر نیروهای کنونی شما که ۱۵۰۰ نفر است، پیروز شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها