معاون سفیر ایران در کابل: دغدغه شهید سلیمانی ایجاد صلح و امنیت در افغانستان بود

معاون سفیر ایران در کابل: دغدغه شهید سلیمانی ایجاد صلح و امنیت در افغانستان بود
سه شنبه 14 دی 1400 - 12:09

معاون سفیر ایران در کابل با بیان اینکه اخراج اشغالگران از افغانستان توسط این ملت بزرگ بخشی از انتقام سخت خون شهید سلیمانی بود، گفت: حاج قاسم در طول حیات خود همواره یکی از دغدغه‌هایش ایجاد صلح و امنیت در افغانستان بود.

العالم - ایران

سید حسن مرتضوی معاون سفیر ایران در کابل به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: یکی از اتفاقات و اثرات مهم شهادت حاج قاسم سلیمانی خروج تحقیرآمیز و ننگین اشغالگران از افغانستان بود که آنها سعی کردند صورت خود را با سیلی سرخ نگه دارند اما جهان روزهای این خروج ذلیلانه را فراموش نخواهد کرد.

وی در ادامه افزود: اخراج اشغالگران از افغانستان توسط این ملت بزرگ بخشی از انتقام سخت خون شهید سلیمانی بود و مطمئن باشید ملت‌های آزاده منطقه همه این بلا را سر آمریکا خواهند آورد.

مرتضوی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در امنیت‌سازی و ایجاد ثبات در افغانستان اظهار داشت: حاج قاسم در طول حیات خود همواره یکی از دغدغه‌هایش ایجاد صلح و امنیت در افغانستان بود و در این راه از آبرو و توان خود مایه گذاشت و تدبیر او بود که نقشه آمریکایی‌های برای ایجاد آشوب پس از خروج‌شان در افغانستان نقش بر آب شد.

وی افزود: شهید سلیمانی شاید از بیش از یک دهه قبل دقیقا این روزها را پیش‌بینی می‌کرد و نوع روابط میدان و دیپلماسی در افغانستان را به گونه‌ای تدبیر کرد که افغانستان پساآمریکا شاهد جنگ جدید خارجی‌ساخته نباشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها