برلین: گفتگو، راه برون‌رفت از بحران با روسیه است

برلین: گفتگو، راه برون‌رفت از بحران با روسیه است
چهارشنبه 15 دی 1400 - 13:39

وزیر خارجه آلمان با ادعای اینکه اقدامات روسیه هزینه‌هایی برای این کشور دارد، گفت تنها راه خروج از بحران با مسکو، تداوم مذاکرات و گفتگوها با این کشور است.

العالم - اروپا

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) بر اهمیت تداوم گفتگو با روسیه درخصوص مسائل مورد اختلاف تاکید کرد.

بائربوک که برای دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا راهی واشنگتن شده است، گفت اهمیت گفتگو با روسیه برای جلوگیری از درگیری بر سر اوکراین را تکرار خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی طی بیانیه‌ای توضیح داد: «درخصوص روسیه، پیام مشترک اروپایی‌ها و دولت آمریکا واضح است؛ اینکه اقدامات روسیه هزینه‌های مشخصی دارد و تنها راه خروج از بحران از طریق گفتگو است».

وزیر خارجه آلمان همچنین افزود: «ما وارد مرحله تعیین‌کننده‌ای می‌شویم که در آن مذاکرات مهم در سطوح مختلف قریب‌الوقوع است. حتی اگر چارچوب‌های مذاکرات متفاوت باشد، پیام‌های ما به عنوان شرکای فراآتلانتیک به دولت مسکو همیشه یکسان است».

پیش از این نیز «کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفته بود از نظر این وزارتخانه ادامه گفت‌وگو با روسیه در قالب‌های مختلف در روزهای آینده «معقول و مهم» است.

قرار است «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «وندی شرمن» همتای آمریکایی او مذاکرات امنیتی در ژنو را در ۱۰ ژانویه هدایت خواهند کرد. همچنین نمایندگان روسیه در ۱۲ ژانویه با نمایندگان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل گفتگو داشته باشند. بعد از آن نیز نشست گسترده‌تری شامل نمایندگان روسیه، آمریکا و سایر کشورهای اروپایی در ۱۳ ژانویه، در وین برگزار خواهد شد.

در تاریخ ۱۷ دسامبر بود که وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس معاهدات امنیتی با آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را منتشر کرد. این تضمین‌ها به‌صورت خاص گسترش بیشتر ائتلاف ناتو به شرق و ورود کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به آن را مردود می‌داند. این پیش‌نویس همچنین امکان ترک هرگونه فعالیت نظامی در اوکراین، سایر کشورهای اروپای شرقی و همچنین در قفقاز و آسیای مرکزی توسط بلوک را فراهم می‌کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها