عملیات پهپادی نیروهای یمنی علیه ائتلاف سعودی

عملیات پهپادی نیروهای یمنی علیه ائتلاف سعودی
پنج‌شنبه 16 دی 1400 - 04:36

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی از شلیک شدن حداقل یک فروند پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمن به سمت جنوب عربستان سعودی خبر داد.

العالم - عربستان سعودی

رسانه‌های عربی بامداد پنجشنبه از عملیات پهپادی نیروهای مسلح یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

شبکه «العربیه» در گزارشی به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت یک فروند پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمن از مبدأ فرودگاه صنعاء به سمت عربستان سعودی شلیک شده است.

ائتلاف سعودی البته به روال ادعاهای دروغین همیشگی، مدعی شد که این پهپادها را پیش از برخورد به زمین رهگیری کرده است.

به نوشته شبکه «الجزیره»، سخنگوی این ائتلاف در ادامه ادعاهایش افزود: «ما اقدامات لازم برای حفاظت از خود مطابق با قوانین بین‌المللی را انجام می‌دهیم».

دقایقی قبل ائتلاف سعودی خبر داده بود که فعالیت‌هایی را که نشان‌دهنده شلیک پهپاد از صنعاء،‌ پایتخت یمن است، رصد کرده است.

جنگ علیه یمن را رژیم‌های سعودی و اماراتی با حمایت مستقیم آمریکا از فروردین ۱۳۹۴ آغاز کرده‌اند و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن به قدرت اعلام کردندآغاز کرد، ولی موفق نشده است به اهداف خود دست پیدا کند.

روز گذشته بود که ائتلاف سعودی به دنبال کشته شدن یک فرمانده تکفیری تحت حمایت آن در استان شبوه یمن، یک اتوبوس حامل شهروندان یمنی را در شهر بیحان این استان هدف گرفت که به کشته شدن پنج شهروند یمنی منجر شد.

موفقیت‌های میدانی نیروهای مقاومت یمن طی روزهای اخیر در حالی است که نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی به طور عمده به حملات هوایی جنگنده‌های سعودی دلخوش کرده و تلاش دارد با استفاده از برتری هوایی پیشروی نیروهای دولت صنعاء را آهسته کند، به طوریکه استان مأرب یمن این‌ روزها شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در مقایسه با چند ماه پیش است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها