وزیران دفاع آمریکا و روسیه درباره مسائل امنیتی و اوکراین گفت و گو کردند

وزیران دفاع آمریکا و روسیه درباره مسائل امنیتی و اوکراین گفت و گو کردند
پنج‌شنبه 16 دی 1400 - 20:09

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا درباره مسائل امنیتی و موضوع اوکراین گفت و گوی تلفنی کردند.

العالم - اروپا

خبرگزاری تاس روز پنجشنبه به نقل از یک مقام وزارت دفاع روسیه،نوشت: وزیران دفاع روسیه و آمریکا در خصوص مسائل امنیتی مورد علاقه دو طرف گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش ، وزیر دفاع آمریکا درباره این گفت و گوی تلفنی در توئیتر نوشت که با همتای روسی خود درباره وضعیت مرز روسیه و اوکراین نیز گفت و گو کرده است.

آستین یادآورشد که با شایگو درباره کاهش ریسک وخطر در منطقه مرزی روسیه و اوکراین تبادل نظر کرده است.

به گزارش ایرنا، قرار است گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلاف ها شده است اما کی‌یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین و در حالیکه قرار است مذاکرات امنیتی میان دو قدرت در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود، جو بایدن و ولادیمیر پوتین ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۹ دی) ۵۰ دقیقه با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند.

این دومین تماس میان رهبران آمریکا و روسیه در ماه دسامبر ۲۰۲۱ و پیش از برنامه گفت و گوی میان مقام های ارشد آمریکایی و روسی در ۱۰ ژانویه در ژنو بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها