سودانی ها زیر باران گلوله نظامیان؛ انتقال مجروحان با موتور سیکلت + فیلم

جمعه 17 دی 1400 - 18:39

در تظاهرات دیروز پنج شنبه در خارطوم، که در اعتراض به حکومت نظامیان و برای تشکیل دولت مدنی برگزار شد، سه نفر کشته شدند.

العالم - آفریقا

شرکت کنندگان در این تظاهرات به وضوح اعلام کردند که هیچ مذاکره ای را درباره هیچ منشور یا پروتکل سیاسی نمی پذیرند و دیدگاه آنها مبتنی بر ایجاد جبهه ای گسترده برای براندازی دولت کودتا و تأسیس حکومت مدنی است که بتواند اهداف انقلاب دسامبر را محقق کند.

تظاهرات میلیونی ششم ژانویه در خرطوم با همین شعار راه خود را به سمت کاخ ریاست جمهوری ادامه داد. در این تظاهرات گروهی موسوم به (خشمگینان) به عنوان نمایندگان کمیته های مقاومت در برابر هر نوع مذاکره قبل از براندازی نظامیان، در صفوف مقدم تظاهرات حرکت می کردند.

یکی از معترضان گفت: " با وجود البرهان و حمیدتی در رأس قدرت، هیچ راه حل سیاسی در این کشور وجود ندارد".

به دلیل تعداد بالای مجروحیت و مصدومیت ناشی از استنشاق گاز اشک آور و انفجار بمب های صوتی، به جای آمبولانس از موتور سیکلت برای انتقال مجروحان استفاده می شد.

تظاهرات کنندگان همچنین پیوسته به نقش محورهای منطقه ای و بین المللی در تشدید بحران سیاسی و امنیتی در سودان و فرسوده کردن بیش از پیش کشور به منظور کنترل گلوگاه های آن، اعتراض می کردند.

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات گفت: "مصر، امارات و عربستان شرورترین کشورهایی هستند که کشور ما را خراب کردند و در مسیر اداره امور کشور سنگ اندازی می کنند. آنها دموکراسی برای سودان نمی خواهند چون نظام کشور خودشان، دیکتاتوری و فرقه ای و سلطنتی است".

عملیات جنگ و گریز بین تظاهرات کنندگان و مأموران حکومتی همچنین ادامه دارد و نظامیان با استفاده از گاز اشک آور و گلوله های جنگی، شماری از تظاهرات کنندگان را به قتل رسانده یا مجروح کردند.

پربیننده ترین خبرها