اهداف رییس جمهور لبنان از دیدار آتی با جنبلاط و فرنجیه

اهداف رییس جمهور لبنان از دیدار آتی با جنبلاط و فرنجیه
شنبه 18 دی 1400 - 22:04

گزارش‌های رسانه‌های لبنانی حاکی‌ست که رئیس‌جمهور لبنان طی هفته جاری در کاخ ریاست‌جمهوری با رئیس جریان "المرده" و رئیس حزب "سوسیالیست ترقی‌خواه" دیدار خواهد کرد تا با آنها درباره دعوت به گفت‌وگوهای ملی مذاکره کند.

العالم- لبنان

به گزارش العالم، منابع رسانه‌ای در لبنان اعلام کردند که "میشل عون" رئیس‌جمهور طی هفته جاری با "سلیمان فرنجیه" رئیس جریان المرده و "ولید جنبلاط" رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه دیدار خواهد کرد.

این منابع تصریح کردند، فرنجیه و ائتلاف دوگانه شیعه با مشارکت در این گفت‌وگو موافقت کرده‌اند در حالی‌که "نجیب میقاتی" نخست‌وزیر به عون توصیه کرده در سایه اختلافات و دو دستگی‌ها در کشور، میز گفت‌وگوهای ملی را تشکیل ندهد.

میشل عون خواستار مشارکت در گفت‌وگو‌های ملی فوری در لبنان به منظور دستیابی به راه حلی برای بحران این کشور شده و تاکید کرده است که این راه‌حل، شکل‌گیری نظام جدید مبتنی بر تمرکززدایی و راهبرد دفاعی و طرح بهبود اوضاع مالی است.

گروه‌های سیاسی مواضع متفاوتی درخصوص این دعوت رئیس‌جمهور نشان داده‌اند. "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان موافقت خود را برای مشارکت در این گفت‌وگوها اعلام کرده است. "فراکسیون وفاداری به مقاومت" نیز از آمادگی‌اش برای این مشارکت خبر داده است.

در حالی‌که "نیروهای لبنانی" درخواست رئیس‌جمهور برای مشارکت در گفت‌وگوها را رد و اعلام کرده که اولویت در شرایط حاضر برگزاری انتخابات پارلمانی است.

پربیننده ترین خبرها