امارات تجاوزگری خود در یمن از سرگرفته است

امارات تجاوزگری خود در یمن از سرگرفته است
يکشنبه 19 دی 1400 - 10:50

بعد از گذشت چند سال از اعلام خروج امارات از یمن، امارات بار دیگر تجاوزگری های خود را از سرگرفته است.

العالم - یمن

امارات هزاران نفر از مزدوران گروه های تروریستی – تکفیری وابسته به خود را به استان های شرق یمن فرستاده و آن ها را به سلاح های پیشرفته تجهیز کرده است.
این گروه ها، عملیات متعدد را در مناطق گسترده ای از شبوه اجرا کردند همچنین ابوظبی برای اولین بار هواپیماهای حامل سلاح را به فرودگاه عتق در مرکز این استان فرستاده است.

در همین حال جنگنده های اماراتی و سعودی حملات گسترده و بی سابقه ای را به مناطقی در شبوه و استان مأرب انجام می دهند که تلفات انسانی به جای گذاشته و خسارت های زیادی به دارایی های شهروندان یمنی وارد کرده است.

منابع و رسانه های یمنی می گویند توافق جدیدی میان سعودی و امارات حاصل شده است، مبنی بر اینکه به ابوظبی برای دخالت چراغ سبز نشان داده شود و در استان های شرقی حضور گسترده تر داشته باشد، درحالی که این کشور قبلا بر بنادر و مناطق ساحلی و جزایر یمن سلطه داشت.

ناظران معتقدند که عربستان در جنگ و تجاوزگری خود به یمن شکست خورده است و حالا از بیم از دست دادن مناطق مرزی با یمن ، تلاش می کند تا ابوظبی را به مناطق شرقی بکشاند.

مزدوران امارات در برهه اخیر، حملات نظامی خود را تشدید کرده اند و درحال سلطه بر مناطق راهبردی و نفت خیز در یمن هستند.

تحلیلگران یمنی می گویند که تلاش های امارات و سعودی با هدف تجزیه یمن ، برخی از مناطق درگیر و نیز جنوب یمن را هم شامل می شود.

در سایه تشدید تجاوزگری های امارات و تهدیدات مستمر این کشور مبنی بر حمله به بندر الحدیده و تشدید محاصره یمن، قبایل و عشیره های مناطق شرقی استان "اب" در مرکز یمن، با برگزاری تجمع های اعتراض آمیز ، مخالفت خود را با تجاوزگری های امارات اعلام کردند.

قبایل یمنی خواهان بسیج عمومی و عزیمت به جبهه ها برای دفاع از سرزمین و آبروی مردم یمن شده اند و از فریب خوردگان خواستند به آغوش وطن بازگردند.

این قبایل آمادگی خود را برای رویارویی با مزدوران و متجاوزان و لزوم پشتیبانی از رزمندگان در جبهه های جنگ اعلام کردند. همچنین اعضای قبایل یمنی ، تهدیدات کشورهای ائتلاف متجاوز برای حمله به زیرساخت های مدنی به ویژه بندر الحدیده و فرودگاه صنعاء را محکوم کردند.

پربیننده ترین خبرها