توضیحات "سجادی" درباره حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا

توضیحات
سه شنبه 21 دی 1400 - 18:13

وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا ارائه کرد.

العالم - ایران

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان پس از نشست کمیسیون فرهنگی مجلس درباره علت حذف نمایندگان ایران از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در جمع خبرنگاران، گفت: در این جلسه درباره ترک فعل‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته بحث‌هایی مطرح شد که نمایندگان خیلی بهتر از ما در جریان ریز ماجراهای رخ داده طی سالیان گذشته بودند.

وی با بیان اینکه هنوز 5 روز دیگر برای دفاع از دو تیم استقلال و پرسپولیس وجود دارد، افزود: در نشست امروز دفاعیه‌ای که برای AFC آماده شده به نمایندگان نیز ارائه شد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با توجه به اینکه AFC حق اعتراض را برای دو باشگاه قائل شده است در تلاش هستیم پاسخ صریح و سریعی برای AFC آماده کنیم اما برای من و همچنین مسئول هر دو باشگاه این سوال مطرح است که اگر فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران نمایندگی از AFC دارد و به فدراسیون فوتبال مجوز داده شده که کمیته بدوی مسئول رسیدگی به این پرونده باشد، چرا از داخل اینچنین اقدام شده است.

وزیر ورزش تصریح کرد: استیناف فرصت سه ماهه به دو باشگاه داده است و در حالی که ما در حال جمع آوری مدارک و مستندات بودیم، به یکباره عنوان شد شما فقط 5 روز فرصت برای ارسال مدارک دارید که همه ما با اعلام این خبر شوکه شدیم.

سجادی با بیان اینکه رابط ایران با AFC فدراسیون فوتبال است، اضافه کرد: در این رابطه تکالیفی را از سال 2016 همواره به آینده حواله داده‌ایم و همین سهل‌انگاری موجب شده تا ظرف 3- 4 ماه گذشته توان و تمرکز زیادی از ما گرفته شود برای تکمیل مدارک و واگذاری دو باشگاه.

وی ادامه داد: دورخیز واگذاری دو باشگاه و ورود هر دو باشگاه به بورس آغاز شده و فرآیند خصوصی‌سازی از اواخر دی ماه طبق نامه‌ای که به AFC ارسال شده، شروع می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: به دستور رئیس جمهور از تمام توان دولت استفاده شد تا دو تیم استقلال و پرسپولیس در آسیا حفظ شوند و ما حرف حق خود را عنوان خواهیم کرد که حداقل در 3 الی 4 ماه اخیر به تمام وظایفی که بر عهده ما بوده عمل شده است.

سجادی یادآور شد: مهلت سه ماهه‌ای که برای تکمیل مدارک در نظر گرفته شده بود، پایان دی ماه به اتمام می‌رسد و این مهلت را استینافی که متعلق به فدراسیون فوتبال است، داده بود. فدراسیون فوتبال نیز رابط فوتبال ایران با AFC است و AFC نیز زیر نظر فیفا قرار دارد لذا ما کاملاً بر مدار قانون عمل کرده‌ایم ولی نمی‌دانیم چه دستی در کار است که به یکباره چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها