رسوایی های المالکی؛ ما سعودی ها اگر خشمگین شویم، جعل می کنیم

رسوایی های المالکی؛ ما سعودی ها اگر خشمگین شویم، جعل می کنیم
سه شنبه 21 دی 1400 - 19:11

از هشتگ هایی که امروز برای سومین روز متوالی در یمن ترند شد، هشتگ "رسوایی المالکی" و نیز "هشتگ رسوایی سخنگوی نظامی ائتلاف متجاوز است". این هشتگ ها پس از آن ترند شد  که عربستان سعودی ، یک ویدئوی جعلی را از یک فیلم "هالیوودی " منتشر و ادعا کرد که متعلق به بندر الحدیده است.

العالم داغ های اجتماعی

این ماجرا با ادعاهای ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف متجاوز سعودی در روز شنبه گذشته شروع شد که بخش هایی از یک فیلم هالیوودی را جعل کرده و مدعی شده بود که از بندر الحدیده در یمن به عنوان مقری برای اقدامات نظامی استفاده شده است و بندر الحدیده به انبار موشک های بالستیک تهران تبدیل شده و تصویری را که نمایش داده بود، به عنوان انبار موشک های ایران در بندر الحدیده معرفی کرده بود.

سخنگوی ائتلاف متجاوز صرفا به اظهارات دروغین اکتفا نکرد، بلکه تهدید کرد که این بندر را هدف حمله قرار خواهد داد و آنرا به یک هدف نظامی تبدیل خواهد کرد.

اما دقت نظر در تصاویر نشان داده که این تصاویر از یک فیلم مستند امریکایی اثر کریستین فرج است که در سال 2009 تحت عنوان "Severe Clear" تولید شده است ، در دقیقه 70 فیلم از اشغال عراق از سوی امریکا درسال 2003 سخن می گوید.

بعد از رسوایی سعودی در تقلب در فیلمی درباره حضور یکی از مسئولان حزب الله در یمن، انتظار می رفت که ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن در پوشش رسانه ای شکست نظامی خود در یمن محتاط تر عمل کند.

سعودی عادت کرده است که رسوایی بزرگ تری به بار آورد و این رسوایی شامل سرقت بخش هایی از فیلم مستند امریکایی درباره جنگ عیله عراق است که مدعی شده که متعلق به انبار موشک های بالستیک ایران در بندر الحدیده یمن است.

پرواضح است که ائتلاف متجاوز سعودی قبول نمی کرد که درچنین ظاهر فجیع و خفت باری نمایان شود ، همان طور که ترکی المالکی سخنگوی این ائتلاف ، به موشک های بالستیک بزرگ عراق اشاره کرد که آنرا موشک های ایرانی در بندر الحدیده یمن معرفی می کند.

اگر تصمیم جنگ یمن فقط در دستان عربستان بود، هیچ کشوری در جهان حاضر نمی شد که خود را این گونه ذلت بار در نزد جهانیان خوار و خفیف کند.

دروغ پردازی های رسانه های دروغگو برای توجیه تجاوز سعودی به یمن، صرفا به ساختن روابط توهمی که این ائتلاف از هفت سال پیش به آن دست نیافت، محدود نمی شود ، بلکه به جعل در فیلم ها نیز کشیده شده ، رسوایی موشک های بالستیک در بندر الحدیده و در کشتی باری نظامی اماراتی و حتی ویدئوی مسئول حزب الله که آخرین مورد آن تمسخربرانگیز شد.

کارشناسان معتقدند که درماندگی وشکست بسیار عمده در زمینه نظامی و اطلاعاتی و امنیتی که رسانه های ائتلاف سعودی دچار آن شدند، بی سابقه است. آن ها تاکید دارند که همه هدف هایی که ائتلاف متجاوز سعودی مدعی است که آن ها را از این جهت هدف قرار می دهد که هدف های نظامی و موشک های بالستیک بوده ، بلکه آن ها غیرنظامیان یا زیرساخت هایی مانند فرودگاه ها و راه ها و پل ها و ساختمان ها هستند.. آنگاه ائتلاف متجاوز ویدئویی را منتشر می کند که خیلی سریع مشخص می کند که مربوط به فیلمی است که سال 2003 درعراق تولید شده و آنرا رسوایی بزرگ توصیف کردند.

به اعتقاد کارشناسان، این مساله نشان می دهد که ائتلاف متجاوز سعودی به درجه ای از سستی و درماندگی رسیده است ، این درحالیست که برخی تصور می کنند که یکپارچه تر شده است درحالی که با واقعیتی بسیار دشوار مواجه است. سعودی با اینکه از ارتش و امکانات نظامی گسترده برخوردار است، به مرحله ای از شکست و ناکامی در قبال یمنی ها رسیده است که آن را به جعل فیلمی واداشته است که منجر به این رسوایی فجیع شده است. ائتلاف متجاوز گمان می کرد که این دروغش فاش نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها