انصارالله: غیرنظامیان یمنی قربانیان اشتباه بزرگ حمله به یمن هستند

انصارالله: غیرنظامیان یمنی قربانیان اشتباه بزرگ حمله به یمن هستند
چهارشنبه 22 دی 1400 - 00:37

سخنگوی جنبش انصارالله یمن سه شنبه شب در واکنش به اشتباه حاشیه‌ای خواندن جعل ویدئوی انبار تسلیحاتی ارتش یمن از سوی سخنگوی ائتلاف سعودی، گفت: غیرنظامیان یمنی قربانیان اشتباه بزرگ ائتلاف سعودی در حمله به یمن هستند.

العالم-یمن

محمد عبدالسلام گفت: خنده دار و در عین حال رقت انگیز است که سخنگوی ائتلاف متجاوز با ساختن کلیپ هایی از سایت های موشکی که تنها در فیلم ها وجود ندارد، به رسوایی خود اعتراف کرد و آن را اشتباه حاشیه ای خواند.

وی افزود: هر اشتباه حاشیه ای این چنینی که قربانیان آن غیرنظامیان هستند و هر بار در نتیجه طبیعی تجاوزات وحشیانه طبیعی تکرار می شود، بزرگترین اشتباه و بزرگترین گناهی است که با حمایت آمریکا علیه مردم عزیزمان مرتکب می شود.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی گفته بود: ویدئویی بحث‌برانگیز به اشتباه به دست ما رسید و این جزء اشتباه حاشیه‌ای در تعامل با منابع بود.

ائتلاف متجاوز سعودی در جدیدترین رسوایی خود تصاویری از یک فیلم آمریکایی با موضوع عراق را به جای سایت موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن منتشر کرده بود.

محمد عبدالسلام پیش تر نیز گفته بود: این یک رسوایی بزرگ است که سخنگوی ائتلاف متجاوز با تقطیع کلیپی از یک فیلم آمریکایی ادعا می‌کند که تصاویر آن متعلق به یک سایت موشکی انصار الله در الحدیده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت یمن توانسته اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی را در عمق خاک عربستان هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره همه جانبه، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.

پربیننده ترین خبرها