سعودی ها در باتلاق رسوایی

سعودی ها در باتلاق رسوایی
چهارشنبه 22 دی 1400 - 12:45

ظاهرا "رسوایی ها" در انواع و اقسامش تبدیل به سلاحی در دست سعودی ها در مقابله با مقاومت اسطوره ای ملت یمن شده است؛ ملتی که طی 7 سال گذشته همه آمال و آروزهای آمریکا و "اسرائیل" را در یمن به گور سپرده اند. ائتلاف سعودی از یک رسوایی به رسوایی دیگر می افتد و هیچ امیدی به پایان این رسوایی ها در افق دیده نمی شود.

العالم - کشکول

پس از افتضاح جنجالی ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز که بخش هایی از یک مستند آمریکایی در سال 2003 از مراکز موشکی عراق را به عنوان انبار موشک های ایران در بندر الحدیده معرفی کرده بود دیروز همین شخص سعی کرد به نوعی بر این افتضاح سرپوش بگذارد. او گفت: "ویدئویی بحث ‌برانگیز به اشتباه به دست ما رسید و این جزء اشتباه حاشیه ‌ای در تعامل با منابع بود".!!

بی تردید اگر یمنی ها این رسوایی را به موقع فاش نمی کردند همین ویدیوی جعلی باعث ریخته شدن خون شماری از شهروندان یمنی در الحدیده و بسته شدن بندر دیگری به روی ملت یمن و تخریب آن به بهانه وجود موشک های بالستیک می شد.

حداقل کاری که المالکی پس از افشای این رسوایی می توانست انجام دهد، استعفا و خالی کردن صحنه بود. یا اینکه رهبران عربستان او را برکنار کنند چون مایه آبروریزی شان در جهان شده است!! اما بر عکس او دوباره در همان کنفرانس مطبوعاتی ظاهر می شود و سعی می کند این رسوایی جنجالی را به نوعی توجیه کند که اینجا هم رسوایی بزرگتری به بار می آورد و از آغاز عملیات "آزادی یمن خوشبخت" توسط عربستان خبر می دهد و می گوید که این عملیات صبح دیروز سه شنبه در همه جبهه ها آغاز شده و هدفش "رساندن یمن به مرحله رشد و شکوفایی" است. چون ملت یمن به گفته المالکی "شایسته زندگی" هستند و "یمن شایسته آن است که در ردیف کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار بگیرد".!!

هنوز کسی نمی داند که این عملیات "آزادی یمن" برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی موشک های الحدیده آغاز شده است یا سرپوش گذاشتن بر اوضاع فاجعه بار مناطق تحت اشغال مزدوران سعودی و اماراتی. این مناطق نه آزادی دارند و نه توسعه و زیر بار تورم و سقوط ارزش پول و افزایش میانگین فقر و گرسنگی و تخریب زیرساخت ها و سازش با رژیم صهیونیستی کمر خم کرده اند.

المالکی آغاز عملیات "آزادسازی یمن" را در حالی اعلام می کند که مناطق غیر نظامی صعده، مأرب، شبوه و الحدیده زیر بمباران هیستریک این ائتلاف هستند و این گونه ثابت می شود که عملیات "آزادی یمن" هم تفاوتی با "بازگردان امید" و "توفان قاطعیت" ندارد؛ هدف اول و آخر این عملیات ها به زانو درآوردن ملت یمن است تا ان را وادار کنند به کاروان سازش و خیانت ملحق شود. اما این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

پربیننده ترین خبرها