یحیی سریع خبرداد؛

تلفات سنگین و گسترده مزدوران و داعشی‌های امارات در جنوب یمن

تلفات سنگین و گسترده مزدوران و داعشی‌های امارات در جنوب یمن
چهارشنبه 22 دی 1400 - 13:46

ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور توانسته‌اند به مزدوران و عناصر داعشی وابسته به امارات در جنوب یمن تلفات و خسارات سنگینی وارد کنند.

العالم _ یمن

سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن، ظهر امروز (چهارشنبه)، از تلفات سنگین مزدوران اماراتی در استان شبوه (جنوب یمن) خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: نیروهای ما به لطف خدا خسارت های سنگینی به مزدوران و عناصر داعشی امارات در استان شبوه طی روزهای گذشته وارد آورده اند به طوری که تعداد تلفات به بیش از 515 کشته رسیده است که چندین فرمانده هم بین انها دیده می شود. 850 نفر از آنها هم مجروح شده و به گفته منابع تجسسی و اطلاعاتی بیش از 200 نفر از آنها مفقود شده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در عین حال، خسارت‌ مادی وارده به ماشین آلات و خودروهای زرهی [مزدوردان] به 102 مورد رسیده و تعدادی از توپخانه‌های بزرگ و پیشرفته منهدم شده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین خبر داد که ده‌ها موشک به سوی نقاط تجمع مزدوران و داعشیان امارات در استان شبوه شلیک شلیک شده است که در پی این اقدام، ده‌‌ها تن از آن‌ها کشته و تعداد زیادی مجروح شده‌اند.

یحیی سریع در ادامه با اشاره به اینکه جزئیات دقیق این عملیات‌ها به زودی اعلام خواهد شد، بیان کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ایستادگی در برابر عناصر داعشی و مزدوران اماراتی حماسه‌ای از جهاد، قهرمانی و فداکاری رقم زدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه ضمن تأکید بر آمادگی کامل برای دفاع از کشور یمن، مردم این کشور و مقابله با امارات تا زمان پیروزی، هشدار داد که عواقب اقدامات تنش‌زای امارات سنگین خواهد بود و اماراتی‌ها باید پیامدهای این تنش را متحمل شوند.

پربیننده ترین خبرها