اعلام موضع چارچوب هماهنگی شیعیان عراق درباره تحولات جلسه اول پارلمان

اعلام موضع چارچوب هماهنگی شیعیان عراق درباره تحولات جلسه اول پارلمان
چهارشنبه 22 دی 1400 - 19:45

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (احزاب شیعه عراقی غیر از جریان صدر) موضع خود را درباره جلسه افتتاحیه پنجمین دوره مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرد.

العالمعراق

مسئولان چارچوب هماهنگی شیعیان عراق سه شنبه شب ، جلسه ای ویژه را برای بررسی حوادث اولین جلسه پارلمان این کشور در دفتر همام حمودی برگزار کردند و به گفته یک منبع آگاه سیاسی، این جلسه تا ساعات اولیه صبح چهارشنبه ادامه یافت.

پس از این نشست، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در بیانیه ای اعلام کرد " رویدادهای جلسه روز یکشنبه و تخلفات قانونی آشکار درجریان این جلسه را بررسی کردیم و مراتب اعتراض به این تخلف های گسترده در جلسه اول پارلمان را به دادگاه عالی فدرال ابلاغ خواهیم کرد.

در این بیانیه آمده است: ما معتقدیم که مسیر تحقق مطالبات قانونی درست نیست و با مشکلاتی ناشی از پیامدهای بحران سیاسی و اجتماعی مواجه است که مانع از آن می شود تا هر گونه تلاش دولتی یا پارلمانی به تحقق خواسته های مهم منجر شود یا از درد و رنج آنان بکاهد.

همچنین دراین بیانیه آمده است که گفتگوی آشکار مستقیم که درآن پایبندی به اهداف جامع و مشترکات ملی وجود داشته باشد، راه کار بهتر و سریعتر در پشت سرگذاشتن بحران ها و تهیه راه حل های بلند مدت است.

مجلس نمایندگان عراق در آغاز پنجمین دور از فعالیت خود در روز یکشنبه گذشته، محمد الحلبوسی را به عنوان رئیس پارلمان انتخاب کرد.

این درحالیست که چارچوب هماهنگی شیعیان، مخالفت خود را با مصوبات این جلسه اعلام کرد و گفت که این اتفاق درغیاب رئیس سنی مجلس افتاد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها