افتتاح اولین هتل شتر جهان در عربستان + فیلم

افتتاح اولین هتل شتر جهان در عربستان + فیلم
چهارشنبه 22 دی 1400 - 19:50

اولین هتل شتر جهان در عربستان با ظرفیت ۱۲۰ اتاق افتتاح شد.

العالم - عربستان سعودی

نخستین هتل شترها در جهان در عربستان سعودی شروع به کار کرد. رسانه‌های محلی این کشور گزارش دادند این هتل ۱۲۰ اتاقه که «تاتمان» نام دارد آماده خدمات‌رسانی به شترها است.

۵۰ نفر خدمه در این هتل تمام امکانات آسایش شترها از جمله خدمات اتاق، مراقبت، توجه و حفاظت را تأمین می‌کنند.

هتل تاتمان خدماتی ۵ ستاره شامل تهیه غذا برای شترها، مراقبت از شکل و ظاهر و رسیدگی به بهداشت پوست آن‌ها ارائه می‌دهد.

در فهرست امکانات مهیا شده آمده است علاوه بر تهیه شیر گرم، میزبان نظافت و دمای غرفه‌ها را نیز دائم تحت نظر دارد.

1

محمد الحربی، سخنگوی رسمی باشگاه شترها در عربستان سعودی در معرفی هتل تاتمان گفت: «این هتل اولین هتل در نوع خود در جهان است، اما به سبکی متفاوت و جدید. همه‌چیز از تمیز کردن اتاق‌ها گرفته تا تهویه مطبوع گرم در دسترس است.»

هزینه یک‌شب اقامت در این هتل ۴۰۰ ریال عربستان معادل ۱۰۶ دلار و ساعت تحویل اتاق‌ها نیز ۱۲:۳۰ ظهر است.

تجمل‌گرایی در عربستان سعودی در حالی است که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۱ به دلیل سیاست‌های متزلزل آل سعود و همچنین محاسبات اشتباه سیاسی و اقتصادی مقامات سعودی دچار بحران شدیدی شد.

اقتصاد عربستان به دنبال شکست در جنگ یمن، کاهش تولید و قیمت نفت و هزینه مقابله با ویروس کرونا دچار بحران عمیقی شد. همچنین ویروس کرونا منجر شد تا موسم عمره و حج در این کشور به حالت تعلیق درآید.

مرکز مطالعاتی وقت در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی در چند ماه گذشته بیش از نیمی از ارزش تولید داخلی خود را در یک سال تمام از دست داده و همچنان با آینده‌ای مبهم و دشوار مواجه است.

دولت سعودی ممکن است علاوه بر بدترین گزینه که استقراض است، به اقدامات اضافی از جمله برداشت از صندوق سرمایه گذاری عمومی و ذخایر نقدی متوسل شود و این در حالی است که نزدیک به ۱۲۵ میلیارد ریال (۳۳.۲۸۷ میلیارد دلار) شامل اوراق قرضه اسلامی و اوراق قرضه را منتشر کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها