انتقاد تند الحوثی از عملکرد شورای امنیت در بحران یمن

انتقاد تند الحوثی از عملکرد شورای امنیت در بحران یمن
پنج‌شنبه 23 دی 1400 - 11:01

عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتقاد از شورای امنیت اعلام کرد که این شورا قادر به پایان دادن به بحران نفتی و جنگ یمن نیست.

العالم - یمن

«محمد علی الحوثی» در مورد آخرین جلسه شورای امنیت اعلام کرد که شورای امنیت قادر به پایان دادن به جنگ یمن نیست.

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: شورای امنیت که قادر به پایان دادن به بحران نفت نیست، قادر به پایان دادن به جنگ نظامی نیز نیست که این بحران سال هاست در کشور ادامه دارد.

وی در توئیتر خود نوشت: جمهوری یمن پیوسته راه حل‌هایی ارائه کرده است که گزینشی یا غیرقابل اجرا نیست و رد هر گونه راه حلی به خودی خود ادامه جنایت جنگی محسوب می‌شود.

الحوثی در ادامه افزود: آنچه دشمنان ملت یمن ادعا می‌کنند توهمات ساختگی است که به بهانه آن به یمن حمله کردند و جایگاه جامعه بین الملل در برابر بزرگ‌ترین فاجعه یا تایید و مشارکت یا محکومیت فاقد ارزش بوده است.

«هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن در پایان سفر خود به انگلیس، در بیانیه‌ای که از سوی دفترش منتشر شد، گفت که تشدید تنش نظامی نمی‌تواند به راه‌حل‌های پایدار منجر شود.وی از طرف‌های درگیر در این کشور خواست تا برای کاهش تنش نظامی وارد مذاکره شوند.

اخیرا «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نامه‌ای به «عبدو أبادی» رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر 2021 ارسال کرد.

هشام شرف در این نامه از این شورا خواست تا به مسئولیت خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی از جمله توقف تهدیدات مستمر عربستان و حملات آن به یمن، عمل کند و گام‌های اساسی که راه را برای صلح هموار می‌کند، بردارد که مهمترین آنها متوقف کردن جنایت‌های عربستان سعودی از جمله بمباران بی رویه غیرنظامیان یمن با ادعای حمایت از دولت مستعفی یمن است.

هشام شرف با بیان اینکه حقایق روشن و شناخته شده‌ای درباره جنگ یمن وجود دارد که قابل کتمان نیست، اعلام کرد: ریاض بود که تهاجم نظامی وحشیانه خود را آغاز کرد و عجیب است که شورای امنیت و جامعه جهانی جنایات دولت متجاوز سعودی را به طور مستمر محکوم نمی‌کنند، اما زمانی که دولت صنعا از حقوق طبیعی خود که بر اساس قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل متحد تضمین شده ، استفاده می‌کند تا از خود و مردم یمن دفاع کند، بسیاری از آن‌ها آشفته می‌شوند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. 22 میلیون نفر که 75 درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها