گزارش خبرنگار العالم از جزئیات اعتصاب سراسری امروز در بیروت

پنج‌شنبه 23 دی 1400 - 13:34

خبرنگار العالم در بیروت گزارش داد معترضان در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی و در پاسخ به فراخوان اتحادیه کارگری و سندیکای حمل و نقل زمینی، از صبح امروز در مناطق مختلف لبنان، با آتش زدن لاستیک خودرو شروع به بستن خیابان ها کردند.

العالم - لبنان

به گزارش خبرنگار العالم معترضان در این اعتصاب سراسری همه خیابان های اصلی از جمله مسیرهای ارتباطی بین دو نیمه شرقی و غربی بیروت را بستند.

دهها کامیون و کانتینر بزرگ با توقف در میانه خیابان ها، خواستار احقاق حقوق خود توسط دولت شده اند. مخصوصا که گرانی غیر قابل تحمل شده است.

ابراهیم سرعینی، رئیس اتحادیه کامیون داران لبنانی به خبرنگار العالم گفت: ما با دولت توافق کردیم اما آنها به عهد خود پایبند نبودند. وی افزود عصر امروز پس از پایان اعتراضات به بررسی اوضاع خواهیم پرداخت.

سرپرست اتحادیه توزیع کنندگان سوخت نیز گفت: ما هم مثل هر شهروند دیگری خواستار کاهش نرخ دلار هستیم. او امروز را روز خشم علیه مقامات توصیف کرده و گفت مقامات سرگرم اختلافات خود هستند و هیچ اهمیتی به شهروندان نمی دهند.

منابع محلی گفته اند که اغلب خیابان های اصلی بیروت در اعتراض به گرانی سوخت، توسط خودروها و کامیونها بسته شده اند. معترضان همچنین همه جاده های منتهی به بیروت را بسته اند و مدارس و دانشگاه ها هم در سراسر کشور تعطیل شده اند.

دیروز نیز معترضان در اعتراض به سیاست های مالی و افزایش سرسام آور نرخ دلار در مقابل بانک مرکزی لبنان تجمع کرده و سعی کردند وارد ساختمان شوند.

پربیننده ترین خبرها