زلال قرآن (171)

معرفت به معاد وجهان آخرت چه نقشی دروصول انسان به قرب الهی دارد ؟

معرفت به معاد وجهان آخرت چه نقشی دروصول انسان به قرب الهی دارد ؟
جمعه 24 دی 1400 - 15:56

العالم _ زلال قرآن

معرفت به حقیقت جهان آخرت به انسان کمک می کند تا به نیکی دریابد که، «اَلدُنیا مَزرَعَةِ الاخِرَة» و کسی که به این نوع معارف توفیق یابد با باورقلبی و قطعی حقیقت آیه 20 سوره مبارکه حدید:
«اعْلَمُواأَنَّمَاالْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌوَزِينَةٌ وَتَفَاخُرٌبَيْنَكُمْ وَتَكَاثُرٌفِي الْأَمْوَالِ و َ الْأَوْلَادِ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطَامًا وَفِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِّنَ اللَّـهِ وَرِضْوَانٌ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ»
ترجمه: (بدانید که زندگانی دنیا به حقیقت بازیچه ‌ای است طفلانه و لهو و عیّاشی و زیب و آرایش و تفاخر و خودستایی با یکدیگر وحرص افزودن مال و فرزندان. در مثل مانند بارانی است که گیاهی درپی آن اززمین بروید که کشاورزان را به شگفت آرد و سپس بنگری که زرد و خشک شود و بپوسد. و دنیا طلبان درعالم آخرت به عذاب سخت جهنم، و مؤمنان به پاداش رضا ورضوان الهی خواهند رسید . و بدانید که زندگانی دنیا جزمتاع فریب وغرورچیزی نیست).
به خود جرات نمی دهد لحظه ای ازفرصت های عمرکوتاه دنیائی خویش را به بطالت بگذراند، بلکه با اغتنام فرصت هائی که به فرموده امیرالمومنین حضرت علی (ع) همچون ابرهای بهاری به سرعت زائل می شوند، می کوشد با استفاده حد اکثری ازلحظه لحظه های عمر خود و با بهره گیری صحیح و بجا از کلیه ابزارها و امکانات مادی و معنوی درون و بیرون از وجود خویش، بهترین شرایط را برای برخورداری ازنعمت های بیکران الهی فراهم نموده و راه وصول به قرب خداوند سبحان وخیروسعادت حقیقی دنیا وآخرت را پیش پای خود هموارسازد ان شاءَ الله.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها