تظاهرات تونس از قاب دوربین العالم

جمعه 24 دی 1400 - 19:06

خبرنگار شبکه العالم در تونس از اقدام نیروهای امنیتی این کشور در متفرق کردن تظاهرکنندگان در پایتخت تونس خبر داد.

العالم - تونس

منیره الشریفی در گفتگوی مستقیم با شبکه العالم گفت: تجمع نیروهای امنیتی در نزدیک وزارت کشور بین خیابان الحبیب بورقیبه و خیابان محمد الخامس، مانع از این شد که تظاهرکنندگان بتوانند وارد خیابان الحبیب بورقیبیه شوند و نیروهای امنیتی به طور کامل این خیابان را بستند.

وی افزود: تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی ضد قیس سعید رئیس جمهوری تونس، خواهان کناره گیری وی از قدرت شدند.

به گزارش خبرنگار العالم ، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از ماشین های آبپاش و گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند.

الشریفی گفت دوربین العالم، لحظاتی را از بیهوش شدن برخی تظاهرکنندگان و برخی خبرنگاران درحال پوشش دادن تظاهرات ثبت کرده و برخی از شرکت کنندگان درتظاهرات بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی، تظاهرکنندگان را در محل تجمع شان متفرق و به متفرق کردن آنان به شکل چند گروه درخیابان های مشخص اقدام کردند و به تعقیب برخی از آنان در داخل خیابان های پایتخت تونس پرداختند و مکان تجمع تظاهرکنندگان را تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش خبرنگار العالم، این تظاهرات برخلاف انتظاری که می رفت، خیلی گسترده نبود و علتش هم این بود که نیروهای امنیتی به طور گسترده مستقر شدند و به متفرق کردن تظاهرکنندگان به محض شروع تظاهرات اقدام کردند.

تظاهرات مردمی در تونس به درخواست جنبش ها و احزاب تونسی علیه قیس سعید رئیس جمهوری این کشور در پایتخت تونس برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها