یورش 10 هواپیمای نظامی چین به منطقه پدافندی تایوان

یورش 10 هواپیمای نظامی چین به منطقه پدافندی تایوان
شنبه 25 دی 1400 - 18:47

وزارت دفاع تایوان از پرواز انواع هواپیماهای نظامی چین بر فراز منطقه پدافندی جنوب جزیره خبر داد.

العالم - آسیا

منابع خبری عصر شنبه به وقت تهران از پرواز چند فروند جنگنده و هواپیمای نظامی ارتش چین به منطقه پدافندی جنوب تایوان خبر دادند.

به نوشته وبگاه هندی «اینی نیوز» ۱۰ فروند هواپیمای نظامی چین روز شنبه وارد منطقه پدافندی جنوب غربی تایوان شدند. این در حالی است که روز جمعه نیز ۱۱ فروند هواپیمای چینی وارد این منطقه شده بودند. این هواپیما‌ها از نوع جنگنده‌های «جی-۱۶» و انواع هواپیماهای ضد زیر دریایی و تجسسی بود. وزارت دفاع تایوان از پرواز سریع جنگنده‌های تایوان برای هشدار به جت‌های چین و آماده باش سامانه پدافندی جزیره خبر داد.

چین طی هفته‌های اخیر تهدیدهای خود را با اعزام جنگنده‌ها به نزدیکی تایوان و برگزاری رزمایش‌های نظامی افزایش داده است.

این در حالی است به دنبال سقوط یک فروندجنگنده «اف-۱۶» ارتقا یافته نیروی هویی تایوان در دریا، نیروی هوایی تایوان تصمیم به زمین گیر کردن ناوگان این جنگنده‌های آمریکایی گرفته است. نیروی هوایی تایوان چهارشنبه گذشته از سقوط یک فروند جنگنده اف-۱۶ خود در دریا و ناپدید شدن خلبان آن خبر داد. این سانحه در حالی رخ داد که نیروی هوایی تایوان دو هفته قبل رزمایش بزرگی را همزمان با تداوم پروازهای نظامی چین بر فراز منطقه پدافندی جنوب غربی جزیره انجام داد. نیروی هوایی تایوان اینک اعلام کرده که ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ تا اطلاع بعدی زمین‌گیر می‌شوند.

این دومین سانحه هوایی برای ارتش تایوان در ماه‌های اخیر است. وزارت دفاع تایوان از اعزام تیم‌های جست‌وجو برای یافتن خلبان این جنگنده خبر داده و رئیس جمهور تایوان نیز دستور اکید صادر کرده تا تحقیقات در زمینه این سانحه صورت گیرد.

تحلیلگران نظامی، خلبانان تایوان را یکی از بهترین خلبانان جهان ستایش می‌دانند. یکی از خلبانان تایوانی جنگنده اف-۱۶ هفته گذشته در طول رزمایش نظامی به خبرنگاران گفت که نیروی هوایی جزیره ۲۴ ساعت شبانه روز فعال است و اغلب خلبانان را مجبور می‌کنند که در نیمه های شب یا صبح زود از زمین بلند شوند تا هواپیماهای چینی را رهگیری کند.

پربیننده ترین خبرها