افشای سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری امارات در بخش فنآوری رژیم صهیونیستی

افشای سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری امارات در بخش فنآوری رژیم صهیونیستی
شنبه 25 دی 1400 - 19:03

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد، یک صندوق سرمایه‌گذاری دولتی بزرگ در امارات تقریبا یک‌صد میلیون دلار در شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در بخش فناوری اسرائیل سرمایه‌گذاری کرده است.

العالم- امارات

به گزارش العالم، "وال استریت ژورنال" نوشت "بعد از یک سال و نیم از عادی‌سازی روابط دیپلماتیک میان ابوظبی و تل‌آویو، تجارت بین مقامات طرفین افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود تجارت بین آنها در سال جاری به دو میلیارد دلار برسد که از حدود 250 میلیون دلار در سال قبل از امضای عادی‌سازی افزایش یافته است".

وال‌استریت ژورنال فاش کرد، "صندوق‌های ثروت حاکمیتی امارات سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در شرکت‌های فنآوری اسرائیل و امارات انجام می‌دهند و این شرکت‌ها خود را به عنوان شریکی برای توسعه اسرائیل در بقیه خاورمیانه معرفی می‌کنند".

طبق این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری "مبادله در ابوظبی، که دارایی‌های 250 میلیارد دلاری را مدیریت می‌کند، تا سقف 20 میلیون دلار در شش شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر که مقر برخی از آنها در سرزمین‌های اشغالی است، سرمایه‌گذاری کرده است.

وال استریت ژورنال در عین حال خاطرنشان کرد، شرکت‌های اسرائیلی در حالی در صدد سرمایه‌گذاری در دفاتر جدید در دبی و ابوظبی و انتقال کارمندان از تل‌آویو هستند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولتی امارات در شرکت‌های فناوری اسرائیل و امارات سرمایه‌گذاری مستقیم می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها