فایننشال تایمز: امارات انحصار تجار بزرگ داخلی را حذف می کند

فایننشال تایمز: امارات انحصار تجار بزرگ داخلی را حذف می کند
دوشنبه 6 دی 1400 - 07:45

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که دولت امارات متحده عربی به برخی از بزرگ‌ترین تجار داخلی خود اعلام کرده که قصد دارد انحصار فروش کالاهای وارداتی آنان را حذف کند.

العالم ـ امارات

خبرگزاری رویترز با انتشار خبر حرکت دولت امارات به سوی حذف انحصار تجار بزرگ داخلی، خواستار واکنش دولت امارات به این موضوع شد اما ابوظبی تاکنون هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده است اما خبرگزاری رسمی امارات (وام) به نقل از بیانیه وزارت اقتصاد امارات گزارش داده که پیش نویس قانون آژانس های تجاری همچنان در چرخه قانونگذاری است و هنوز برای ارائه جزئیات خیلی زود است.

براساس گزارش خبرگزاری وام، کابینه دولت امارات این پیش نویس را برای بحث و بررسی و احتمالاً اصلاحات بیشتر به شورای ملی فدرال ارجاع داده است.

در گزارش فایننشال تایمز آمده است که قانون پیشنهادی به تمدید خودکار قراردادهای نمایندگی تجاری موجود پایان می دهد و به شرکت های خارجی این فرصت را می دهد تا کالاهای خود را توزیع کنند یا نمایندگان محلی خود را تغییر دهند.

فاییننشال تایمز به نقل از یک مقام اماراتی نوشت: دیگر منطقی نیست که خانواده ها چنین قدرت و دسترسی ترجیحی به ثروت آسان داشته باشند زیرا ما باید اقتصاد خود را مدرن کنیم.

به گزارش ایرنا، طی سال گذشته امارات متحده عربی رقیب اقتصادی رو به رشد عربستان سعودی، اقداماتی را انجام داده است تا اقتصاد خود را برای سرمایه گذاران و استعدادهای خارجی جذاب تر کند.

در اوایل سال جاری، امارات متحده عربی اعلام کرد که خارجی‌هایی که شرکتی را افتتاح می‌کنند پس از ایجاد تغییراتی در قانون شرکت امارات، دیگر نیازی به سهامدار یا نماینده اماراتی ندارند.

پربیننده ترین خبرها