ذبیح الله مجاهد: مخالف تحصیل نیستیم

ذبیح الله مجاهد: مخالف تحصیل نیستیم
يکشنبه 26 دی 1400 - 08:39

سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه ای ضمن اشاره به مسئله «ظرفیت»، اعلام کرد که این گروه در تلاش است تا در سال جدید مدارس و دانشگاه ها را در افغانستان برای دختران و زنان باز کند.

العالم - جهان اسلام

«ذبیح الله مجاهد» معاون وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی و همچنین سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اعلام کرد که این گروه امیدوار است که بتواند تمام مدارس دخترانه در سراسر افغانستان را در سال جدید بازگشایی کند.

مجاهد در این باره گفت که وزارت آموزش طالبان در نظر دارد تا در سال جدید شمسی تمام کلاس‌های درس برای همه دختران و زنان دایر گردد. وی ادامه داد که تحصیلات و آموزش برای دختران و زنان «مسئله ظرفیت» است.

مجاهد تاکید کرد: ما مخالف تحصیل نیستیم.

وی افزود که پسران و دختران در مدرسه باید کاملاً تفکیک شوند و بزرگترین مانع فعلی یافتن و یا ساختن خوابگاه‌های کافی یا اقامت گاه برای دختران است تا زمانی که به مدرسه می‌روند بتوانند در آنجا بمانند.

سخنگوی طالبان ادامه داد که «ما در تلاشیم برای سال آتی این مشکلات را رفع نمائیم» تا مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شوند.

اظهارات مجاهد در حالی بیان می‌شود که پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، دختران این کشور در مقاطع بالاتر از مقطع ششم از رفتن به مدرسه منع شده اند.

همچنین محدودیت‌های دیگری در زمینه‌های مختلف از جمله کار و فعالیت و همچنین سفر کردن برای زنان اعمال شده است که البته بسیاری از این محدودیت‌ها با اعتراضات زنان افغان رو به رو گشته است.

مهر

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها