اظهارنظر رئیس جمهور تونس درباره تظاهرات مخالفانش

اظهارنظر رئیس جمهور تونس درباره تظاهرات مخالفانش
يکشنبه 26 دی 1400 - 10:37

رئیس جمهوری تونس گفت: کسانی که در تظاهرات دیروز شرکت کردند، تلاش کردند تا سيستمي كه به مردم تونس آزار می رساند همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

العالم – تونس

قیس سعید گفت: هدف از مشارکت در تظاهرات تحقق خواسته های مردم نبود بلکه رسیدن به قدرت بود.

رییس جمهوری تونس با بیان اینکه روز انقلاب ملی روز ۱۷ دسامبر است نه روز ۱۴ ژانویه از پافشاری برخی طرف ها در برگزاری مراسم و جشن گرتفن در ۱۴ ژانویه با وجود صدور دستور ریاست جمهوری درخصوص جشن گرفتن در روز ۱۷ دسامبر انتقاد کرد.

وی دیروز در جریان ریاست جلسه کابینه گفت: ما با خفت و خواری و تحریف تاریخ مخالفیم.

سعید از اینکه برخی طرف های مشکوک در خارج به دنبال تحمیل کردن تاریخ های اعیاد ملی و دینی هستند انتقاد کرد.

رئیس جمهوری تونس درباره احزاب نیز گفت: کسانی که دیروز دشمن بودند امروز به هم پیمان تبدیل شده اند و از کودتا و از دولت پلیسی حرف می زنند. درحالیکه آنان یاران پلیس بودند و شناخته شده هستند.

سعید درباره قضات نیز گفت امیدوار است که قضات شریف به نقش خود دراین مرحله عمل کنند به ویژه اینکه مردم تونس از دستگاه قضایی و دادگاه امنیت کشور و دادگاه عالی و دادگاه های مردمی سختی های زیادی متحمل شده اند.

وی قضات را به مشارکت در فرآیند اصلاح دستگاه قضایی دعوت کرد و گفت بدون وجود دستگاه قضائی عادل امکان تحقق عدالت وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون گفت : باید قانون را اجرا کرد و همه متخلفان را بازخواست کرد.

رئیس جمهوری تونس درباره همه پرسی الکترونیکی گفت: این مرحله ای است که مراحل بعدی را هم پشت سر دارد.

وی تصریح کرد هدف از همه پرسی الکترونیکی فراهم کردن امکانات به ویژه برای جوانان به منظور توسعه ثروت از راه های قانونی است و هدف برخورد با افراد یا نادیده گرفتن قانون نیست زیرا وی بیش از دیگران به اجرای قانون اهمیت می دهد و خواهان تحقق خواسته های شهدا اعم از شغل و آزادی و کرامت ملی است.

پربیننده ترین خبرها